Jak to działa
1 0 67 0
11.07.2017

Jaką strategię przyjąć dla postaci? - Poradnik dla Enter the Gungeon #1

Skoro napisałem już recenzję gry, a dość długo w nią gram, postanowiłem napisać mały poradnik dla osób grających w tą grę. Jest to oczywiście tylko moja porada, gdyż można tak naprawdę w tą grę jak się chce.
Co więc będzie w tym poradniku? Podam "optymalny" rozwój postaci, jak można daną postać ulepszyć, pokonać jej słabości, czy wykorzystać jej plusy. Jak można to wszystko wykorzystać? Dowiecie się właśnie tutaj.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pilot
Mimo, że jest uważany za jedną z postaci najtrudniejszych na początek, ma według mnie jedne z najlepszych przedmiotów startowych, nie licząc broni, która oczywiście ma krótki zasięg + jest niecelna. Ratuje go dodatkowy przedmiot aktywny, a jeśli wyrzucilibyśmy wytrychy, które mogą otworzyć skrzynie bez używania kluczy (50% szansy na udanie), możemy mieć dwa przedmioty aktywne. Obniżone ceny w sklepach też się bardzo przydają, mogą nie raz uratować nas przed brakiem kluczy, ślepaków, czy możliwością kupna dobrej broni. Jeśli ma się szczęście, warto kupić jakiś przedmiot zwiększający celność, wtedy podstawowa broń może przydać nam się na dłużej. Najważniejsze, aby jak najszybciej zdobyć jakąś drugą broń, nawet gdyby miała być najgorszej rangi, bo na bossach ciężko jej używać, a jeśli lubisz oszczędzać amunicję, możesz z nią maksymalnie grać do 2 piętra, chyba, że zdobędziesz przedmiot podwyższający celność, wtedy może nawet do 3 piętra. Warto też posiadać te dwa przedmioty aktywne, zmienić wytrychy na coś lepszego, gdy trafi się okazja.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kultysta
Postać, którą można grać tylko w trybie Co-Op. Ma on broń strzelającą rzutkami, serce mogące ożywić drugą osobę oraz opaskę, zwiększającą obrażenia, gdy jest sam. Warto nim zbierać przedmioty podwyższające zdrowie, przez właśnie tą opaskę. Najlepiej też, aby grała nim osoba mająca największe doświadczenie, czyli ty albo twój znajomy.

Marine
Jest on bardzo dobry na start, szczególnie dla początkujących graczy. Zaczyna z pancerzem, zlotem amunicji, dość celną, na daleki zasięg, bronią podstawową oraz z treningiem wojskowym, który można również zaliczyć jako jeden z najlepszych przedmiotów startowych. Obniża czas ładowania broni o 20%, podwyższa celność oraz obniża czas dla broni wymagających ładowania o 16,7%. Warto uzbroić go w bronie dość niecelne czy shotguny, z powodu właśnie celności. Dobrą strategią jest też zdobycie jakiegoś przedmiotu podwyższającego obrażenia, dla większej skuteczności, nie mówiąc, że taka broń jak na przykład Megaręka, będzie się jeszcze szybciej ładowała, tak więc typowe bronie czyszczące pokoje będą bardziej skuteczne.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Łowczyni
Należy do dość niedocenianych postaci, jest jednak na równi dobra na start co Marine, może nawet trochę lepsza. Broń podstawowa ma obrażenia większe niż Pilot czy Marine, jednak nie aż tak wysokie (różnica dosłownie o jeden punkt [6]). Na co warto zwrócić uwagę to przedmiot pasywny i druga broń. Kusza jest najlepszą bronią na start. Większość podstawowych przeciwników zabija na 1 lub 2 strzały, jest więc dość efektywna, jednak na komorze 3 jest już niezbyt efektywna, najlepiej korzystać z niej do 2 komory. Junior, pies Łowczyni, będący przedmiotem pasywnym, ma 5% szansę na wykopanie przedmiotów takich jak monety, serca, pancerz, ślepaki, klucze, amunicja, czy kredyty hegemonii. Dzięki niemu można rozpoznać Mimika, czy dowiedzieć się, czy przypadkiem niema przeciwnika z peleryną w danym pokoju, poprzez szczekanie. Jeśli chodzi o jakieś porady względem przydatnych przedmiotów, dobrym pomysłem są Srebrne Pociski, które wchodzą w synergię z kuszą, podwyższając obrażenia o połowę dla zwykłych przeciwników i około 490% dla przeciwników przeklętych.

Skazana
Zaczyna ona z rewolwerem budżetowym, malutką strzelbą, mołotovem oraz denerwującym zdjęciem. Wadą jest właśnie rewolwer, który ma większy zasięg niż u Pilota, trochę niecelny, mający bardzo mały magazynek, za to szybkie przeładowanie. Warto powiększyć ilość magazynku, jeśli jest taka okazja. "Mini" strzelba jest dobra na krótki zasięg oraz wspaniała na pierwszą i drugą komorę. W porównaniu do innych broni krótkiego zasięgu, wypada jednak słabo. Mołotov po rzuceniu otacza dość duży teren ogniem, będąc bardzo dobrym przedmiotem na czyszczenie większych pokoi, słabszy jednak na bossów. Największym plusem jest denerwujące zdjęcie, zwiększające obrażenia po otrzymaniu własnych. Bardzo dobrze kombuje się więc to z shotgunami oraz broniami zadającymi duże obrażenia. Jest to bardzo dobry buff, potrafi uratować z niejednej sytuacji, nie polecam na siłę otrzymywać obrażeń.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nabojak
Postać sekretna, najlepsza z obecnych w grze. Startuje z mieczem "Bluźnierstwo" oraz z peleryną. Peleryna zapewnia mu odporność na obrażenia kontaktowe, czyli dotykanie przeciwników nie będzie zadawać nam obrażeń. Miecz jest jedną z najlepszych broni na czyszczenie pokoi czy na bossów z dwóch pierwszych komór. Przeładowując niszczy pociski będące w bliskim zasięgu postaci. Posiadając pełne zdrowie wystrzeliwuje też pociski w kształcie mieczy. Warto zbierać dla niego pancerz, gdyż wtedy dostając obrażenia nie tracimy serc.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Robot
Dość trudna do grania postać. Jako jedyna zamiast serc ma same pancerze, równe ilością do serc. Startuje z bronią "Prawa dłoń robota", naczyniem z wodą i elektrycznymi pociskami. W sam w sobie jest odporny na elektryczność oraz gdy zbierze śmieci dostaje bonus do obrażeń. Broń ma największą pojemność magazynka ze wszystkich podstawowych, wymaga więc rzadszego przeładowania. Z naczynia wylewa się woda, którą możemy naelektryzować dzięki nabojom elektrycznym, które dodatkowo podwajają celnosć. Robot więc najlepiej potrafi wykorzystać bronie mało celne. Warto też mieć bronie wodne, gdyż z automatu zostaną naelektryzowane dzięki przedmiotowi pasywnemu.

Jaką strategię przyjąć dla postaci? - Poradnik dla Enter the Gungeon #1 5.0 1
1 0
Art napisany przez Dawid035

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

Gry z lat 70, które warto znać!

Recenzja Dawid035
2

Cuphead - Gra wzorowana na kreskówkach?

Recenzja TurboBagiety
3

CSGO (B2P) Jak "oszukać" ruletki CS:GO?

Poradnik JestemKacper
4

Wiedźmin 3 Dziki: Gon - Świetna, a co najważniejsze polska produkcja!

Recenzja JestemKacper
5

CSGO (B2P) Jak założyć drużynę w CS GO

Poradnik Zuwix
6

Clash Royale - Kilka rad dla początkujących #1

Poradnik TheMaślak
7

Najlepsze wtyczki do Steam!

Poradnik JestemKacper
8

Minecraft Mało popularny serwer? - CZAS TO ZMIENIC!

Poradnik ketty
9

Margonem Wszystko o reputacji

Poradnik Quaq
10

World of Tanks Pz.Kpfw. II Ausf. J - Najbardziej OP pojazd

Recenzja HansOmen