Jak to działa
5.0 2 56 0
28.08.2018

Call of Duty: WW2 Recenzja

Call of Duty powr├│t do II wojny ┼Ťwiatowej jest zaskakuj─ůco szybkim tempie podej┼Ťcie do klasycznego ustawienia. Zapewnia dobr─ů kampani─Ö, ┼Ťwietny nowy tryb gry wieloosobowej w┼Ťr├│d innych dobrych zmian oraz pe┼ézaj─ůc─ů, g─Öst─ů wersj─Ö nazistowskich zombie. Jednak ka┼╝da g┼é├│wna cz─Ö┼Ť─ç Call of Duty: WW2 jest zepsuta niesp├│jno┼Ťciami i drobnymi wadami, kt├│re powstrzymuj─ů j─ů od bycia punktem orientacyjnym w serii. Mimo to, jest to solidna gra Call of Duty i podoba┼éo mi si─Ö wiele godzin, kt├│re ju┼╝ w ni─ů wla┼éam.

Kampania


Podczas gdy moim osobistym zwyczajem jest pomini─Öcie kampanii Call of Duty i przej┼Ťcie bezpo┼Ťrednio do trybu multiplayer, w tym roku z rado┼Ťci─ů rozpocz─ů┼éem Call of Duty: WW2 z t─ů bardzo osobist─ů, ale typow─ů wojenn─ů histori─ů. Kampania, kt├│ra pod─ů┼╝a za prywatnym "czerwonym" Daniels przez kluczowe momenty, takie jak D-Day (oczywi┼Ťcie) i wyzwolenie Pary┼╝a, jest dobrym pocz─ůtkiem tego, co ma nadej┼Ť─ç. To pokazuje, jak dobrze walka Call of Duty wraca do historycznego otoczenia po raz pierwszy od World at War 2008 i, co wa┼╝niejsze, opowiada dobr─ů histori─Ö dzi─Öki zabawnemu filmowi w stylu akcji.

Przez kr├│tk─ů (lub przeci─Ötn─ů dla tej serii) kampani─Ö trwaj─ůc─ů od pi─Öciu do sze┼Ťciu godzin, powoli, ale na pewno znalaz┼éem empati─Ö dla Danielsa i jego dru┼╝yny. Opowie┼Ť─ç budowana jest g┼é├│wnie dzi─Öki doskonale animowanym przerywnikom filmowym oraz w narracjach po misjach - standardowej taryfie Call of Duty. Doceniam to, ┼╝e podczas gdy Daniels i jego dru┼╝yna walczyli z oczywistym nazistowskim wrogiem, napi─Öcie mi─Ödzy postaciami r├│wnie┼╝ rozwin─Ö┼éo si─Ö, gdy znale┼║li si─Ö g┼é─Öbiej i g┼é─Öbiej w wojnie, i to doprowadzi┼éo do wi─Ökszego dramatyzmu. Dru┼╝yna nie pr├│buje pokona─ç najwi─Ökszego, najgorszego wroga, jakiego mog─ů znale┼║─ç; po prostu staraj─ů si─Ö przetrwa─ç i robi─ů wszystko, aby co┼Ť zmieni─ç, gdy sytuacja staje si─Ö coraz gorsza. To bardziej ludzka perspektywa ni┼╝ w ostatnich latach.

Europejskie ustawienie z 1944 roku zdecydowanie zapewnia interesuj─ůce do┼Ťwiadczenie Call of Duty. Oddalaj─ůc si─Ö od d┼éugiego okresu futurystycznych strzelanek - w┼é─ůczaj─ůc w to ubieg┼éoroczn─ů, niesko┼äczon─ů przysz┼éo┼Ť─ç Infinite Warfare - to Call of Duty z pozoru traci wiele ze wzgl─Ödu na pioniersk─ů szybko┼Ť─ç i pr─Ödko┼Ť─ç poprzednich gier, ale to nie znaczy, ┼╝e walka jest powolna. To wymaga nieco wi─Öcej cierpliwo┼Ťci w identyfikowaniu cel├│w, dok┼éadniejsze strzelanie bez pomocy r├│┼╝nych zaawansowanych technologicznie teleskop├│w i zabytk├│w, a tak┼╝e wywiera wp┼éyw na ekskluzywny pasek zdrowia Daniels, kt├│ry wymaga ci─ůg┼éej uwagi, ale wrogowie wci─ů┼╝ szybko spadaj─ů i Nadal musia┼éem ci─ůgle si─Ö porusza─ç, aby pozosta─ç przy ┼╝yciu.

To orze┼║wiaj─ůce: dobrze by┼éo by─ç troch─Ö uziemionym, wra┼╝liwym i mie─ç mniej krzykliwe HUD. Ale druga wojna ┼Ťwiatowa nie pozostawia ci─Ö wysoko i sucho, je┼Ťli chodzi o sprz─Öt i opcje. Zamiast polega─ç na exosuitach i dronach, aby pom├│c przekszta┼éci─ç ci─Ö w armi─Ö jednoosobow─ů, polegasz na sk┼éadzie, kt├│ry zachowuje si─Ö jak prawdziwa armia. Cz┼éonkowie dru┼╝yny Danielsa maj─ů zdolno┼Ť─ç posiadania przedmiot├│w - amunicj─Ö, granaty, obra┼╝enia wojenne, ostrza┼é artyleryjski, zestawy pierwszej pomocy - ┼éaduj─ů si─Ö, gdy zabijasz wrog├│w, i na pewno poci─ůgn─Öli ich wag─Ö, gdy wzywa┼éam ich do uzupe┼énienia mnie w bitwie. To kompromis, poniewa┼╝ odkry┼éem, ┼╝e musz─Ö by─ç blisko nich, aby odzyska─ç swoje przywileje, ograniczaj─ůc nieco m├│j ruch. Og├│lnie praca zespo┼éowa jest przyjemnym substytutem technologii.

Kiedy gra┼éem, by┼éem szcz─Ö┼Ťliwie zaskoczony widz─ůc, ┼╝e Daniels nie jest jedyn─ů gwiazd─ů kampanii; cho─ç jest on kompetentnym ┼╝o┼énierzem, nie jest przeznaczony do szpiegostwa, prowadzenia czo┼égu ani pilotowania my┼Ťliwca. Zamiast tego, WW2 od┼éo┼╝y┼é Danielsa na bok, a nawet pokona┼é go na dystans, graj─ůc w innych intryguj─ůcych misjach, jako jeszcze bardziej interesuj─ůcych postaci, kt├│rych natury nie zepsuje. Ich r├│┼╝norodne zadania by┼éy po┼╝─ůdan─ů zmian─ů w cyklu sprz─ůtania i chwytania Danielsa lub niszczenia artylerii.

Nie oznacza to, ┼╝e podstawowy chwyt nie jest mocny, jak to zwykle ma miejsce w przypadku Call of Duty, ale udzia┼é Danielsa w wojnie jest nieco bardziej ograniczony pod wzgl─Ödem cel├│w i rozgrywki moment na chwil─Ö. Cho─ç ich wyst─Öpy by┼éy ulotne, doceni┼éem kilka r├│┼╝norodnych postaci, kt├│re podkre┼Ťla┼éy prac─Ö ┼╝o┼énierzy i grup oporu innych ni┼╝ biali Amerykanie w II wojnie ┼Ťwiatowej.

Wszyscy oni u┼╝ywaj─ů podobnego zestawu narz─Ödzi, a karabinek M1A1 by┼é moim najlepszym przyjacielem, kiedy sko┼äczy┼éem kampani─Ö. Nawet bez fantazyjnych widok├│w i lunet, karabiny radzi┼éy sobie najlepiej w przewa┼╝nie ┼Ťrednich i du┼╝ych obszarach ognia. Generalnie jednak bro┼ä II wojny ┼Ťwiatowej jest skuteczna, ale dobrze zu┼╝yta - ta gra nie zmienia historii, wi─Öc jest to praktycznie ca┼éa bro┼ä, kt├│r─ů widzieli┼Ťmy wcze┼Ťniej w dziesi─ůtkach innych gier z tego okresu. Jedynym pistoletem, kt├│ry spieszy┼éem si─Ö, by┼é domy┼Ťlny pistolet, zw┼éaszcza gdy natkn─ů┼éem si─Ö na rzadki karabin, kt├│ry mia┼é do┼é─ůczalny granatnik lub strzelb─Ö z zapalaj─ůcymi si─Ö pociskami. Te by┼éy niesamowite.

Opr├│cz wykaszania nazist├│w wszelkimi rodzajami broni, Daniels jest r├│wnie┼╝ oskar┼╝ony o posiadanie specjalistycznych broni, takich jak wyrzutnie rakiet i karabiny snajperskie. Rakiety s─ů do┼Ť─ç rzadkie - i zabawne, poniewa┼╝ dmuchanie rzeczy w drobiazgi jest zawsze satysfakcjonuj─ůce - ale snajper by┼é bardziej uci─ů┼╝liwy ni┼╝ przyjemno┼Ť─ç. Nie ma nic z┼éego w samych dzia┼éach, ale zadania zwi─ůzane z przykrywaniem ognia, kt├│re przydzielono, s─ů cz─Östo uci─ů┼╝liwe. Zwalczanie fal wrog├│w by┼éo pocz─ůtkowo zabawne, ale poniewa┼╝ oni ci─ůgle przychodzili i nie mog┼éem opu┼Ťci─ç mojego stanowiska, aby manewrowa─ç i zmienia─ç rzeczy, troch─Ö mnie to m─Öczy┼éo. Zacz─Ö┼éo mi si─Ö wydawa─ç, ┼╝e to praca. Nie mog┼éem si─Ö powstrzyma─ç, zastanawiaj─ůc si─Ö, dlaczego kto┼Ť inny nie zapewni┼é mi przykrywki, wi─Öc mog┼éem zrobi─ç fajne rzeczy niszcz─ůc mo┼║dzierze lub walcz─ůc z nazistami twarz─ů w twarz.

Niewidzialne misje s─ů r├│wnie┼╝ troch─Ö frustruj─ůce. Cho─ç niecz─Öste i zazwyczaj nieistotne, czasy, w kt├│rych musia┼éam si─Ö wymyka─ç i rzuca─ç no┼╝em w gardle wroga, cz─Östo sz┼éy bardzo ┼║le. Wyeliminowa┼ébym kilku m─Ö┼╝czyzn, kt├│rzy mnie odwr├│cili, ale gdy tylko spr├│bowa┼éem zabi─ç kogo┼Ť, kto nie znajdowa┼é si─Ö o 180 stopni ode mnie, moja posta─ç u┼╝y┼éaby pistoletu zamiast no┼╝a, gdy uderzy┼éem w walk─Ö przycisk. Brak gwarancji natychmiastowego zabicia oznacza, ┼╝e ÔÇőÔÇőalarmy wy┼é─ůczaj─ů si─Ö. Nie przeszkadza┼éo mi to, ┼╝e przerodzi┼é si─Ö w strzelanin─Ö tak bardzo, ale nadmiernie wybredne wymagania w zakresie pozycjonowania, by wykona─ç zab├│jstwo no┼╝em, by┼éy irytuj─ůce. A poniewa┼╝ tak naprawd─Ö nie jest to gra typu "stealth", nie ma sposobu, aby przenie┼Ť─ç wroga na pozycj─Ö, przyci─ůgaj─ůc lub rozpraszaj─ůc go d┼║wi─Ökiem.

Najwi─Ökszym problemem zwi─ůzanym z kampani─ů jest to, ┼╝e niekt├│re wa┼╝ne momenty w pierwszej po┼éowie czasami s─ů sprzeczne z tym, co WW2 pr├│buje zrobi─ç tonalnie. W pewnym momencie poczu┼éem, ┼╝e Indiana Jones wyskoczy i do┼é─ůczy do Danielsa w jego ┼Ťmiertelnej ucieczce. To nie by┼éa weso┼éa scena, ale uporczywo┼Ť─ç tego ko┼Ťcielnego dzwonu goni─ůcego mnie przez zawalony budynek by┼éa z pewno┼Ťci─ů bardziej po stronie g┼éupich. Mia┼éo to miejsce tu┼╝ po scenie, kt├│ra mia┼éa wywo┼éa─ç okropno┼Ťci i osobist─ů utrat─Ö wojny.

W spokojniejszych momentach kampanii wkracza okrucie┼ästwo II Wojny ┼Üwiatowej. Wysy┼éanie w celu wykonania przyziemnych zada┼ä przez opresyjne ┼Ťrodowisko, jak przyniesienie kolejnego ┼╝o┼énierza puszce jedzenia przed intensywn─ů misj─ů, mo┼╝e zrobi─ç wiele dla historii.

Podobnie jest z ustawieniem. Kampania jest pi─Ökna, nawet w najbardziej chaotycznych obszarach. W Pary┼╝u min─ů┼éem ┼Ťliczn─ů cukierni─Ö, kt├│ra wygl─ůda┼éa wspaniale nawet wtedy, gdy na zewn─ůtrz roz┼Ťwietla┼éy si─Ö jej strza┼éy. Misje le┼Ťne by┼éy szczeg├│lnie mi┼ée, z ich r├│┼╝norodno┼Ťci─ů drzew i li┼Ťci, a niekt├│re misje mia┼éy r├│wnie┼╝ ┼Ťwietne efekty pogodowe. Jedyny powa┼╝ny usterka graficzny, ┼╝e warto zauwa┼╝y─ç, ┼╝e cierpi on na pewne ┼éagodne odczepianie podczas ┼éadowania w nowych obszarach, na przyk┼éad podczas biegania z jednej bitwy na drug─ů. Nie zauwa┼╝y┼éem tego jednak zbyt cz─Östo i zawsze by┼éo to w spokojnych, niekomercyjnych chwilach.
Tryb wieloosobowy


"Wow kole┼Ť, giniesz tak szybko" - powiedzia┼é przypadkowym facetem w moim meczu na czacie g┼éosowym, gdy pad┼é po raz kolejny. Call of Duty: Dru┼╝ynawieloosobowa WW2 mo┼╝e by─ç ustawiona w czasie bez superteapon├│w high-tech, ale wci─ů┼╝ jest to tryb dla wielu graczy Call of Duty; umierasz szybko, szybko si─Ö odradzasz i szybko zabijasz. Jest to tak satysfakcjonuj─ůcy cykl, jak zawsze - zw┼éaszcza, gdy mniej umierasz i zabijasz wi─Öcej - a ustawienie II wojny ┼Ťwiatowej zapewnia interesuj─ůce nowe klasy graczy (zwane Dywizjami) i nowy tryb, kt├│ry z pewno┼Ťci─ů zas┼éuguje na wi─Öcej map.

Do drugiego dnia jego wydania, wej┼Ťcie do gry by┼éo stosunkowo ┼éatwe, chocia┼╝ deweloper Sledgehammer Games sprawi┼é, ┼╝e nowa przestrze┼ä spo┼éeczna, Headquarters, by┼éa tymczasowym prze┼╝yciem solowym. Szkoda te┼╝, ┼╝e modele i tekstury r├│┼╝nych element├│w w menu, takich jak bro┼ä i za┼é─ůczniki, wymagaj─ů znacznego czasu do za┼éadowania. To dra┼╝ni─ůce, aby postrzega─ç to jako problem w grze tego kalibru. Czasami zajmuje to troch─Ö czasu, aby za┼éadowa─ç do mecz├│w, a nast─Öpnie, po zako┼äczeniu, przej┼Ť─ç obok tabeli wynik├│w w grze ko┼äcowej. Wszystkie te drobiazgi sk┼éadaj─ů si─Ö na op├│┼║nione i lekko irytuj─ůce do┼Ťwiadczenie, kt├│rego spodziewa┼ébym si─Ö znale┼║─ç poni┼╝ej Call of Duty. Na szcz─Ö┼Ťcie, kiedy ju┼╝ grasz i grasz, wszystko jest bardzo dobre, szczeg├│lnie po zdobyciu kilku rang w twojej postaci.

Podobnie jak w przypadku poprzednich gier Call of Duty, konieczne jest wcze┼Ťniejsze zmielenie XP, aby odblokowa─ç niekt├│re umiej─Ötno┼Ťci, aby sta─ç si─Ö bardziej r├│wnymi z innymi graczami. Je┼Ťli nie masz niesamowitych umiej─Ötno┼Ťci strzeleckich, szanse na to, ┼╝e pierwsze kilka rang s─ů trudne do utrzymania pozytywnego KDR (kill: death ratio) ze wzgl─Ödu na wad─Ö ekwipunku, w kt├│rym b─Ödziesz si─Ö znajdowa┼é od bardzo wczesnych rang, a┼╝ osi─ůgniesz 5 lub sze┼Ť─ç. W tym momencie b─Ödziesz mia┼é dost─Öp do pewnych przyzwoitych broni, a je┼Ťli u┼╝yjesz ich wystarczaj─ůco, by wyr├│wna─ç, za┼é─ůczniki do nich.

Post─Öp w tych wczesnych szeregach jest ┼éatwy i jeszcze ┼éatwiejszy dzi─Öki nowym zam├│wieniom i umowom z drugiej wojny ┼Ťwiatowej. Po zaakceptowaniu i uko┼äczeniu pobocznych cel├│w pobocznych, takich jak zabicie pewnej liczby wrog├│w w trybie Team Deathmatch w ci─ůgu 10 lub 20 minut, otrzymasz nagrody takie jak XP lub dropy dostaw (skrzynie z ┼éupami AKA). Wydawa┼éo mi si─Ö, ┼╝e wystarczaj─ůco szybko dostaj─Ö zapasy, nawet na wy┼╝szych poziomach, poprzez zam├│wienia, kontrakty, losowe nagrody meczowe i poziomy zarobk├│w.

Podczas gdy nagrody za upuszczanie s─ů w wi─Ökszo┼Ťci kosmetyczne, odblokowa┼éem kilka rzadkich wersji broni, kt├│re maj─ů ┼éadn─ů sk├│r─Ö i 10-15% premii ┼╝o┼énierza do PD za ka┼╝de zabicie.

Wykluczaj─ůc te bardzo rzadkie sk├│rki broni, je┼Ťli moje do┼Ťwiadczenie wskazuje na to, ┼╝e nagrody za spadek zaopatrzenia nie wp┼éyn─ů znacz─ůco na twoj─ů gr─Ö (chyba ┼╝e naprawd─Ö chcesz zebra─ç wszystkie kosmetyki). Rzadka bro┼ä, kt├│r─ů otrzyma┼éem z rzadkiego spadku dostaw, by┼éa najwi─Öksz─ů nagrod─ů, jak─ů do tej pory otrzyma┼éem. Rzadkie sk├│rki broni mo┼╝na r├│wnie┼╝ odblokowa─ç, uzupe┼éniaj─ůc zestaw kosmetyk├│w. Ka┼╝dy przedmiot w zestawie mo┼╝na kupi─ç za walut─Ö w grze, kt├│r─ů mo┼╝na zdoby─ç za pomoc─ů r├│┼╝nych ┼Ťrodk├│w. To troch─Ö k┼éopotliwe, ale przynajmniej jest to gwarantowany spos├│b na zdobycie specjalnej sk├│rki broni. Transakcje te maj─ů miejsce w siedzibie g┼é├│wnej.

Centrala dzia┼éa jak centrum gier, podobnie jak Wie┼╝a Destiny 2, cho─ç znacznie mniejsza. Tutaj mo┼╝esz odbiera─ç kontrakty i zam├│wienia, otwiera─ç dropiacje dostaw dla wszystkich w twojej instancji, aby ogl─ůda─ç, ogl─ůda─ç wydarzenia Call of Duty w teatrze, ─çwiczy─ç z r├│┼╝nymi broniami na strzelnicy i wynikach na specjalnym poligonie, a nawet gra─ç klasyczne gry, takie jak Pitfall II i Fishing Derby, za niewielk─ů op┼éat─Ö w grze (nie za prawdziwe pieni─ůdze). To mi┼ée uzupe┼énienie. Posiadanie przestrzeni do testowania nowych broni i og├│lnie odpoczynku mi─Ödzy meczami jest ┼Ťwietne. Chcia┼ébym, ┼╝eby by┼éy specjalne miejsca dla r├│┼╝nych dywizji w spos├│b, w jaki Destiny 2 ma dla swoich frakcji.

By┼éem pe┼éen obaw, kiedy po raz pierwszy zapozna┼éem si─Ö z Dywizjami, poniewa┼╝ dodali oni zupe┼énie nowy system poziomowania, opr├│cz pojedynczych postaci i poziom├│w broni, ale okaza┼éo si─Ö, ┼╝e s─ů dobrym dodatkiem. Pi─Ö─ç Dywizji - Piechota, Powietrzna, Pancerna, G├│rska i Ekspedycyjna - ka┼╝da ma sw├│j specjalny specjalny zestaw odblokowalnych profit├│w dla pewnej klasy broni. Na przyk┼éad, Dywizja Ekspedycyjna przyznaje pociski zapalaj─ůce strzelbom na pierwszym poziomie i pozwala na uzupe┼énienie wyposa┼╝enia od martwych wrog├│w po osi─ůgni─Öciu czwartego poziomu.

Wyb├│r dywizji, kt├│ry pasuje do Twojego stylu gry, jest wa┼╝ny, chocia┼╝ wszystkie dywizje mog─ů zosta─ç odblokowane w ko┼äcu. Po odej┼Ťciu Pick 10 i Infinite Warfare's Rigs, dywizje pozwalaj─ů na ┼éadn─ů paczk─Ö dodatk├│w opr├│cz wybranych podstawowych dodatk├│w treningowych (to jest to, ┼╝e og├│lne przywileje, takie jak dodatkowe przywi─ůzanie do broni pierwotnej). Aby wyr├│wna─ç sw├│j ranking, wszystko, co musisz zrobi─ç, to wyposa┼╝y─ç go w gotowe ┼éadowanie podczas walki. Pierwsze kilka poziom├│w jest szybkie, ale przej┼Ťcie przez czwarty poziom (aby┼Ť m├│g┼é go presti┼╝owa─ç i zwi─Ökszy─ç swoje korzy┼Ťci, podobnie jak wszystkie rzeczy posiadaj─ůce poziom) zajmuje sporo czasu.

ryb wieloosobowy w WW2 zawiera dziewi─Ö─ç regularnych map, jedn─ů wyj─ůtkow─ů map─Ö dla posiadaczy karnet├│w sezonowych i trzy mapy trybu wojenne. Wiele map ma jednak zbyt podobne wzornictwo. S─ů ma┼ée, d┼éugie, w wi─Ökszo┼Ťci wyposa┼╝one s─ů w trzy pasy ruchu i zazwyczaj faworyzuj─ů automatyczne karabiny maszynowe i pistolety maszynowe na pistolety i strzelby. (Mimo to na pewno natkn─ů┼éem si─Ö na graczy, kt├│rzy niewiarygodnie wykorzystuj─ů karabiny snajperskie.) Niestety, wydaje si─Ö, ┼╝e r├│wnie┼╝ wi─Öcej skok├│w i drop-shot├│w dzieje si─Ö u graczy, kt├│rzy osi─ůgaj─ů sukces. To denerwuj─ůce gra─ç przeciwko, i to wskazuje, ┼╝e przej┼Ťcie mi─Ödzy staniem a przechodzeniem w brzuch jest zbyt szybkie.

Poza tymi kwestiami mapy s─ů w wi─Ökszo┼Ťci zr├│wnowa┼╝one z ka┼╝dej strony. Moim ulubionym jest Gustav Cannon i jest to jedna z niewielu otwartych i du┼╝ych map. To mi┼éo przypomina mi Call of Duty: Modern Warfare 2's Derail; Pola po obu stronach ogromnego poci─ůgu sprawiaj─ů, ┼╝e zabawa jest trudna do pokonania, a kr├│tkie budynki wok├│┼é granicy mapy oferuj─ů napi─Öte miejsca na ogniska. Point Du Hoc i Flak Tower to inne mapy, kt├│re szczeg├│lnie dobrze wykorzystuj─ů ustawienia II wojny ┼Ťwiatowej; Point Du Hoc ma okopy, kt├│re stanowi─ů interesuj─ůce pole bitwy, podczas gdy wie┼╝a Flak trz─Ösie si─Ö, gdy armaty strzelaj─ů, tworz─ůc nieco trudniejsze ┼Ťrodowisko.

Dostosowanie awataru r├│wnie┼╝ jest w dobrym miejscu. Tak, kobiety nale┼╝─ů do multiplayer w WW2. Ka┼╝dy, kto kwestionuje "realizm", powinien martwi─ç si─Ö o ten problem d┼éugo po tym, jak poradzi┼é sobie z nazistowskim trybem zombie, nie m├│wi─ůc ju┼╝ o kradzie┼╝y kr├│liczka, zdrowiu przypominaj─ůcym rosomakrew i o milionie innych rzeczy, kt├│re tak naprawd─Ö si─Ö nie wydarzy┼éy. 1944. To od┼Ťwie┼╝aj─ůce widzie─ç ludzi ze wszystkich ras i co najmniej dw├│ch p┼éci sp─Ödzaj─ůcych czas w Kwaterze G┼é├│wnej i jestem pewien, ┼╝e pomog┼éoby to m┼éodszemu mnie poczu─ç si─Ö mniej jak odstaj─ůcy w grze wieloosobowej. W tym dostosowaniu WW2 pozwala wybra─ç "twarz" zamiast wst─Öpnie ustawionej p┼éci. To tak┼╝e mi┼éy, obejmuj─ůcy wszystko dotyk.
Nowy tryb gry wieloosobowej WW2, War, posiada w┼éasne unikalne mapy. Pocz─ůtkowo nie lubi┼éem wojny. W tym jedna dru┼╝yna jest obra┼╝ona, a druga jest w obronie w jednej z trzech operacji. Ka┼╝da operacja zawiera trzy lub cztery zwykle przyjemne zadania i ko┼äczy si─Ö, gdy dru┼╝yna pope┼énienia wykroczenia wykona wszystkie swoje zadania lub gdy dru┼╝yna broni─ůca ich powstrzyma. Obie dru┼╝yny zmieniaj─ů role, gdy ko┼äczy si─Ö pierwsza z dw├│ch rund. Oznacza to, ┼╝e masz gwarancj─Ö, ┼╝e grasz obie strony, ale oznacza to r├│wnie┼╝, ┼╝e utkn─ů┼ée┼Ť ze swoim zespo┼éem i dru┼╝yn─ů przeciwn─ů w zasadniczo dw├│ch grach. Je┼Ťli dru┼╝yna przeciwna zmia┼╝d┼╝y ci─Ö w pierwszej rundzie, jest bardziej prawdopodobne, ┼╝e zrobi─ů to samo w drugiej rundzie. To nie jest zabawne. Na szcz─Ö┼Ťcie rzadko si─Ö to zdarza┼éo, a za niewielk─ů cen─Ö trzeba zap┼éaci─ç, aby wszyscy mogli gra─ç obie role.

Zacz─ů┼éem od operacji Neptune, znanej r├│wnie┼╝ jako misja w Normandii - i dlatego moje pierwsze wra┼╝enie wojny nie by┼éo korzystne. Po do┼Ťwiadczeniu brutalno┼Ťci

D-Day w kampanii, czu┼éem si─Ö dziwnie wracaj─ůc do tego ustawienia w trybie multiplayer. Jest to tak┼╝e bardziej rozczarowuj─ůca wersja misji. Jak mo┼╝na si─Ö by┼éo spodziewa─ç, dru┼╝yna Aliant├│w pr├│buje szturmowa─ç pla┼╝─Ö i zdoby─ç dwa bunkry, podczas gdy zesp├│┼é Osi musi ich powstrzyma─ç. Bohaterowie NPC ┼éaduj─ů si─Ö z dru┼╝yn─ů Aliant├│w przez kr├│tki czas, ale s┼éu┼╝─ů jedynie jako rozproszenie pocz─ůtk├│w aliant├│w. Zesp├│┼é Axis jest dobrze przygotowany do zatrzymania tego ataku za pomoc─ů kilku zamontowanych karabin├│w maszynowych.

Graj─ůc z kompetentnym zespo┼éem, pokonanie pla┼╝y by┼éo wyzwaniem, ale by┼éo sprawiedliwe. Ale kiedy moja dru┼╝yna by┼éa wyra┼║nie s┼éabsza od naszych przeciwnik├│w lub je┼Ťli brakowa┼éo nam dobrego snajpera, byli┼Ťmy ci─ůgle zabijani w naszym spawn. Pokonanie lepszych przeciwnik├│w na r├│wnych zasadach jest czym┼Ť zupe┼énie innym, ale innym razem, gdy maj─ů r├│wnie┼╝ wysokie boisko. By┼éoby mi┼éo, gdyby NPC przetrwa┼éy d┼éu┼╝ej, gdy zespo┼éy wyra┼║nie pr├│buj─ů wydosta─ç si─Ö z wody. Mapa tej operacji r├│wnie┼╝ nie jest interesuj─ůca.

Na szcz─Ö┼Ťcie inne operacje s─ů znacznie przyjemniejsze - g┼é├│wnie dlatego, ┼╝e ich cel jest ch┼éodniejszy (jak budowanie mostu w niebezpiecznym obszarze lub eskortowanie czo┼égu do punktu takiego jak tryb Escort Overwatch). Ich mapy s─ů r├│wnie┼╝ bardziej otwarte, co zapewnia wi─Öksz─ů elastyczno┼Ť─ç w zbli┼╝aniu si─Ö lub obronie celu.

Operacja Neptun nie działa w ten sposób. Chcę zobaczyć więcej map stworzonych dla War, i mam nadzieję, że jedno z tych rozszerzeń będzie zawierało mapę, która zwiększa liczbę graczy w każdej drużynie. Maksymalna liczba 12 graczy na grę działa, ale dodatkowi gracze mogliby naprawdę nadrobić tytuł War.

Potem jest tryb Hardpoint, podstawowy od Call of Duty: Black Ops II, kt├│ry nie by┼é dobrym przej┼Ťciem do WW2. Zasadniczo mniejsze mapy oznaczaj─ů, ┼╝e spawn i nowe punkty Hardpoint s─ů ze sob─ů w sprzeczno┼Ťci. Mecze, w kt├│re gra┼éem, sprawia┼éy wra┼╝enie, ┼╝e nigdy nie znalaz┼éy r├│wnowagi, poniewa┼╝ cz─Östo trafia┼éem w bliskich przeciwnik├│w i natychmiast zosta┼éem zabity - nikt tego nie chce, mo┼╝e poza osob─ů, kt├│ra siedzi na moim odrodzeniu. Nie widzia┼éem, aby zabijanie zaszczepiaczy dzia┼éo si─Ö w innych trybach.

Nazistowskie zombie

Ta iteracja ukochanego trybu kooperacji zombie dla czterech graczy przywraca przestworza Zombies Infinite Warfare w parku rozrywki Spaceland na rzecz znacznie bardziej przera┼╝aj─ůcej scenerii i historii z ni─ů. Podobnie jak w poprzednich wersjach, Nazi Zombies to g─Östa ┼éamig┼é├│wka, kt├│ra daje mn├│stwo zabawy z crackami z przyjaci├│┼émi, podczas gdy ┼╝yj─ůce hordy zombie. Jest troch─Ö bardziej napi─Öta, ale przy jeszcze wi─Ökszej liczbie system├│w aktualizacji (jest tak wiele system├│w w II wojnie ┼Ťwiatowej), ┼éatwiej jest przetrwa─ç mordercze fale nieumar┼éych nazistowskich zombie. Og├│lnie rzecz bior─ůc, mimo ┼╝e ta wersja widzi wiele ulepsze┼ä, wci─ů┼╝ musi dowiedzie─ç si─Ö, jak sprawi─ç, by gra online mi─Ödzy dru┼╝ynami nieznajomych by┼éa lepsza.

W do┼Ť─ç podstawowej historii, cztery g┼é├│wne postacie w nazistowskich zombie musz─ů odzyska─ç sztuk─Ö, kt├│ra zosta┼éa skradziona przez si┼éy Osi (i uratowa─ç brata jednej z postaci), i ostatecznie musi walczy─ç z nazistowsk─ů armi─ů zombie. Ka┼╝da z czterech jest doskonale zachowana, a posta─ç Davida Tennanta jest moj─ů ulubion─ů, poniewa┼╝, wiesz, on jest Davidem Tennantem (AKA, Dziesi─ůty Doktor). Dialogi ka┼╝dej postaci dobrze im pasuj─ů, cho─ç bardziej przera┼╝a┼éy ich otoczenie ni┼╝ ja. Jako jeden z naj┼éatwiej wystraszonych ludzi w biurze IGN by┼éem troch─Ö rozczarowany, ┼╝e nazistowscy zombie tylko raz mnie skacz─ů, ale nigdy nie cofaj─ů si─Ö przed horrorem. S─ů ┼éagodne skoki i intensywna muzyka, kt├│ra z pewno┼Ťci─ů tworzy przera┼╝aj─ůce otoczenie, ale to nic, z czym nie mog┼éem sobie poradzi─ç.

Praca zespo┼éowa ma zasadnicze znaczenie w nazistowskich zombie, nie tylko dla podstawowego przetrwania, ale tak┼╝e w celu uko┼äczenia fabu┼éy, kt├│ra otwiera kolejne obszary, tajemnice i prowadzi do ostatecznego bossa. By┼éo kilka zada┼ä, w kt├│rych musia┼éem skoordynowa─ç dzia┼éania z moim zespo┼éem, aby przesun─ů─ç d┼║wignie na mapie w okre┼Ťlonym czasie lub broni─ç okre┼Ťlonych obszar├│w w mniejszych zespo┼éach. Funkcja dziennika by┼éa pomocna w ┼Ťciganiu tych os├│b i znajdowaniu nowych cel├│w, gdy troch─Ö si─Ö zagubili┼Ťmy. Jest to przyjemna nak┼éadka, kt├│ra pokazuje uko┼äczone zadania i podkre┼Ťla wa┼╝ne obiekty, je┼Ťli jeste┼Ť blisko nich.

Nast─Öpnie, gdy g┼é├│wne zadanie zostanie zako┼äczone, a ostateczna scena przerywnikowa zostanie zagrana, pozostaje jeszcze wiele do zrobienia. Jest mn├│stwo pisanek i hardcore'owa wersja questu, kt├│ra wymaga dochodzenia poza g┼é├│wnymi zadaniami. Istnieje r├│wnie┼╝ kilka mo┼╝liwych do odblokowania postaci. Daje to satysfakcjonuj─ůc─ů r├│wnowag─Ö dla zagorza┼éych fan├│w zombie, kt├│rzy lubi─ů znajdowa─ç najdrobniejsze szczeg├│┼éy mapy, a tak┼╝e tych, kt├│rzy po prostu chc─ů wskoczy─ç i mi┼éo sp─Ödzi─ç czas.

Sama mapa te┼╝ jest niesamowita. Jest g─Östa i po┼é─ůczona przez schludne podziemne ┼Ťcie┼╝ki, kt├│re sprawi┼éy, ┼╝e chc─Ö wyci─ůgn─ů─ç d┼éugopis i je odwzorowa─ç. Znaczna cz─Ö┼Ť─ç mapy jest najpierw zamkni─Öta za bramami, ale czu┼éem, ┼╝e zarobili┼Ťmy wystarczaj─ůco du┼╝o Joget├│w (waluta nazistowskich zombie), aby rozwija─ç si─Ö w sta┼éym tempie. Za ka┼╝dym razem, gdy gra┼éem, znalaz┼éem wi─Öcej wyj─ůtkowych bonus├│w i zgrabnych pu┼éapek, kt├│re pomog┼éyby nam osi─ůgn─ů─ç jeszcze wi─Öcej w tym zadaniu. Pomog┼éy r├│wnie┼╝ materia┼éy eksploatacyjne.

Materia┼éy eksploatacyjne to przedmioty jednorazowego u┼╝ytku, takie jak bomby atomowe, maksymalna amunicja, kupony, kt├│re zmniejszaj─ů koszt Jolt dla drzwi i tajemniczego pude┼éka oraz inne premie, kt├│re s─ů losowo przyznawane podczas gry w nazistowskie zombie. W tym samym czasie s─ů warto┼Ťciowe przedmioty, takie jak self-revives, ale odk─ůd u┼╝y┼éem moich pierwszych dw├│ch, nie widzia┼éem okazji, aby uzyska─ç wi─Öcej, co jest frustruj─ůce.

Prawdopodobnie tam, gdzie pojawiaj─ů si─Ö spadki poda┼╝y. Podobnie jak w grze wieloosobowej, Nazi Zombies ma teraz notoryczne skrzynie z ┼éupami, kt├│re spadaj─ů z nieba. Zdoby┼éem je znacznie wolniej w Zombie ni┼╝ w grze wieloosobowej. Po zako┼äczeniu ka┼╝dego meczu otrzyma┼éem losowe materia┼éy eksploatacyjne i odblokowane opcje dostosowywania broni, wi─Öc na szcz─Ö┼Ťcie nie musisz ca┼ékowicie polega─ç na kroplach zasilania, aby uzupe┼éni─ç zapasy materia┼é├│w eksploatacyjnych.

Nazistowscy zombie wprowadzaj─ů cztery role - ofensyw─Ö, kontrol─Ö, medycyn─Ö i wsparcie - ka┼╝dy ma swoj─ů w┼éasn─ů specjaln─ů umiej─Ötno┼Ť─ç, kt├│ra jest ┼Ťwietna, z wyj─ůtkiem tego, ┼╝e dostosowywanie loadouta nie zostanie odblokowane a┼╝ do poziomu 5. Sensowne jest zmuszanie nowych graczy do korzystania z gotowych ┼éadunki klasowe, aby dowiedzie─ç si─Ö, jak dzia┼éaj─ů, ale do momentu odblokowania personalizacji nie mo┼╝na odczyta─ç szczeg├│┼é├│w ka┼╝dej klasy poza kr├│tkim opisem jej specjalnej zdolno┼Ťci. Frustrowanie nie wiedz─ůc, co jeszcze mo┼╝e zrobi─ç moja posta─ç w ci─ůgu pierwszej godziny gry. Mimo to specjalno┼Ťci uratowa┼éy m├│j zesp├│┼é przy wi─Öcej ni┼╝ jednej okazji. Jeden sprawia, ┼╝e ÔÇőÔÇőjeste┼Ť zignorowany przez zombie, podczas gdy inne drwi zombie, aby ci─Ö ┼Ťciga─ç, ale daje podw├│jne obra┼╝enia twojemu ┼Ťmiertelnemu, nieumar┼éemu ogonie. Ka┼╝da rola mo┼╝e zosta─ç zmieniona za pomoc─ů r├│┼╝nych mod├│w (dodatk├│w), aby lepiej pasowa┼éy do ÔÇőÔÇőTwojego stylu gry, ale wszystkie musz─ů zosta─ç odblokowane przy u┼╝yciu token├│w, kt├│re s─ů przyznawane jako nagrody poziomu. P├│┼║niej dowiedzia┼éem si─Ö, ┼╝e wszystko - bro┼ä, przywi─ůzania, mody - jest odblokowywane w trybie offline w trybie gry Lokalna gra, Nazi Zombie.

Chocia┼╝ z jakiegokolwiek powodu nie mo┼╝esz korzysta─ç z materia┼é├│w eksploatacyjnych w Miejscowej Grze, wszystko co odblokowane sprawi┼éo, ┼╝e chc─Ö mniej gra─ç online. To jednak sprawia, ┼╝e ÔÇőÔÇőjest to dobry poligon do┼Ťwiadczalny. Samo kolejkowanie online r├│wnie┼╝ nie jest idealne. O ile ca┼éy zesp├│┼é nie ma mikrofon├│w, nie ma skutecznego sposobu wywo┼éywania wa┼╝nych rzeczy, co jest szkodliwe dla trybu wymagaj─ůcego komunikacji w celu osi─ůgni─Öcia sukcesu. Najlepsze, co mog┼éem zrobi─ç z nowym zespo┼éem nazistowskich zombie, by┼éo gwa┼étowne skakanie i strzelanie do wa┼╝nych cel├│w, dop├│ki kto┼Ť nie zrobi┼é czego┼Ť, by pom├│c. Je┼Ťli planujesz gra─ç na powa┼╝nie, znajd┼║ zesp├│┼é, kt├│ry mo┼╝e si─Ö komunikowa─ç.

Werdykt
Niezale┼╝nie od tego, czy czo┼égaj─ů si─Ö przez okopy podczas l─ůdowania w D-Day kampanii, walcz─ů na konkurencyjnych polach bitew, czy odrzucaj─ů makabryczne g┼éowy nieumar┼éych ┼╝o┼énierzy w nazistowskich zombie, Call of Duty: WW2 oferuje zaskakuj─ůco szybk─ů i zabawn─ů II wojn─Ö ┼Ťwiatow─ů do┼Ťwiadczenie. Kampania ma bardziej osobist─ů histori─Ö, podczas gdy nowy tryb rozgrywki wojennej w War zmaluje niekt├│re z moich frustracji dzi─Öki og├│lnie ma┼éym mapom dla wielu graczy. Ze wszystkich cz─Ö┼Ťci, Nazi Zombies jest wyr├│┼╝niaj─ůcym si─Ö ze swoimi cudownie przera┼╝aj─ůcymi ustawieniami i podobnymi do puzzli zadaniami. To g┼é├│wnie to, czego mo┼╝na si─Ö spodziewa─ç po wspania┼éej grze Call of Duty, a tak┼╝e prawie na miejscu w sk┼éadzie najlepszych gier Call of Duty.
5.0 (głosów: 2)
Art napisany przez Cesere

Zaloguj si─Ö, aby zobaczy─ç komentarze

Gor─ůce artyku┼éy
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

Fortnite P─Ökni─Öcie kostki | FORTNITE BATTLE ROYALE

Video IKY
2

Komputer VS Nagrywanie

Video ChceBanana
3

SZALONA GONITWA*ŚMIESZNE*PUBG

Video DEADSHUTFIRE
4

CSGO (B2P) Skiny, kt├│re maj─ů inne elementy w Chinach ni┼╝ normalnie.

Poradnik JestemKacper
5

Warface Warface - Idealna strzalanka!!

Recenzja Freestyle TX
6

Gry na kt├│re czekam !

Recenzja Osa1020
7

Minecraft Najlepsze polskie serwery survival? [ MINECRAFT ]

Recenzja OSKKKKAAAARRRRR
8

Transformice Jak szybko wbi─ç kolejny level?

Poradnik werkunia
9

Minecraft Czysty minecraft vs minecraft na modach

Recenzja Ultra
10

Grand Theft Auto V (B2P) RECENZJA GRAND THEFT AUTO V!

Recenzja Mesashii
Discord