Jak to działa
5.0 1 2010 0
11.07.2017

Darksiders, kiedy fabuła to podstawa akcji

Bardzo często gracze są sztucznie dzieleni na tych ,którzy uwielbiają grafikę, tych którzy grywalność oraz tych ,którzy z zapatrzeniem wyszukują jak najgłębszej fabuły. Gier ,jednak nie można separować pod te względy. Każdy twórca chce stworzyć coś wspaniałego (bądź na tym zarobić).
Niektórzy próbują trafić z grywalnością, a pozostałe dodać jako dodatek usprawniający rozgrywkę (np.: Need for Speed). Niektóre stawiają czysto na fabułę i losy bohaterów (np.: Life is Strange).
Są jednak twórcy, którzy nie wywyższają jednej z tych cech tylko stawiają między nimi znak równości. Dobrzy twórcy udoskonalają to jeszcze bardziej i znak równości jest dla całego przejścia gry, jednak podczas rozgrywki gra płynnie przechodzi z cech zręcznościowych do omawiania fabuły nawet podczas walki by na samym końcu dokończyć to pięknym pokazem osiągów naszych kart graficznych
Jednym z przedstawicieli tego typu gier jest seria Darksiders. Niedawno zapowiedziano trzecią już część przygód Jeźdźców. Pierwsza część zaczyna się opisem fabuły. Od początku można wyczuć jak głęboka jest fabuła, nie wiedząc jeszcze co jest "między stronami". Zaczyna się gra, nasza postać Wojna został wysłany na Ziemię. Rozpoczęciem jest Armagedon. Niestety przyszedł zbyt szybko i wysłano Jeźdźców ,by to stłumili... . Nie będę dalej spoilerował, ponieważ zepsuje to smaczek detektywistyczny gry.
Mechanika gry podobna do serii God of War. Gra dokonuje zapisów i po śmierci (lub pominięciu czegoś) możemy do nich wrócić. Świat jest otwarty, ale nie ogromny jak w produkcjach Rockstar czy Bethesda. Często będzie się wracać do lokacji w których się już było. Dopiero po wejściu do Wieży (miejsca walki z przed ostatnim bossem) nie będzie już można tak swobodnie wracać. Zakończenie sugeruje jednak powstanie kolejnej części...
... wydanej 2 lata później. Wydawana na Steam głównie w postaci Darksiders II: Deathinitive Edition. Jest to remaster ,który razem z pierwszą częscią, a właściwie jej remasterem tworzą Franchise Pack. Gramy teraz ,bratem Wojny, Śmiercią. Teraz poruszamy się już po krainach nie podobnych do Ziemi, dostając się na nią dopiero w końcowej fazie gry.
System walki jest bardziej nowoczesny. Nie ulepszamy już standardowego wyposażenia, ale po drodze zyskujemy uzbrojenie z pokonanych wrogów i skarbów. Przypomina dzięki temu gry typu Dark Souls czy Wiedźmin. Dodane jest także drzewko rozwoju postaci podobne do tego z serii Wiedźmin, mianowicie musimy grać Śmiercią, ale sami decydujemy czy będą to bardziej uniki, mocny atak czy zaklęcia. Fabuła nawiązuje bezpośrednio do pierwszej części, utrzymując się w klimacie Apokalipsy i terminów z nią związanych
5.0 (głosów: 1)
Art napisany przez Boomboxpl

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

Brawl Stars Jak łatwo wbijać Mastery w Brawl Stars: Praktyczny poradnik

Poradnik Piotrex3111
2

Słów kilka o ... Shaiya

Recenzja Klavres
3

DOTA 2 Dlaczego warto grać Supportem? Ale jak?

Poradnik _Szusty_
4

World of Tanks 121 - Wszystko o tym czołgu!

Poradnik JestemKacper
5

CSGO Prime (B2P) Pistolety w CS:GO - Omówienie

Poradnik KitaCSMaster
6

League of Legends Treściwy poradnik do Fizza.Podstawy

Poradnik quainn
7

Garry's Mod (B2P) Garry's Mod to dobra gra?

Recenzja Kubsoon243
8

The Witcher 3: Wild Hunt - Recenzja

Recenzja XJolaX
9

Margonem Margonem co to jest?

Recenzja lisus
10

[Blockade 3D] Kwadratowy Shooter!

Recenzja Shadow YouTube
Chat