Jak to działa
5.0 1 2727 0
11.07.2017

Darksiders, kiedy fabuła to podstawa akcji

Bardzo często gracze są sztucznie dzieleni na tych ,którzy uwielbiają grafikę, tych którzy grywalność oraz tych ,którzy z zapatrzeniem wyszukują jak najgłębszej fabuły. Gier ,jednak nie można separować pod te względy. Każdy twórca chce stworzyć coś wspaniałego (bądź na tym zarobić).
Niektórzy próbują trafić z grywalnością, a pozostałe dodać jako dodatek usprawniający rozgrywkę (np.: Need for Speed). Niektóre stawiają czysto na fabułę i losy bohaterów (np.: Life is Strange).
Są jednak twórcy, którzy nie wywyższają jednej z tych cech tylko stawiają między nimi znak równości. Dobrzy twórcy udoskonalają to jeszcze bardziej i znak równości jest dla całego przejścia gry, jednak podczas rozgrywki gra płynnie przechodzi z cech zręcznościowych do omawiania fabuły nawet podczas walki by na samym końcu dokończyć to pięknym pokazem osiągów naszych kart graficznych
Jednym z przedstawicieli tego typu gier jest seria Darksiders. Niedawno zapowiedziano trzecią już część przygód Jeźdźców. Pierwsza część zaczyna się opisem fabuły. Od początku można wyczuć jak głęboka jest fabuła, nie wiedząc jeszcze co jest "między stronami". Zaczyna się gra, nasza postać Wojna został wysłany na Ziemię. Rozpoczęciem jest Armagedon. Niestety przyszedł zbyt szybko i wysłano Jeźdźców ,by to stłumili... . Nie będę dalej spoilerował, ponieważ zepsuje to smaczek detektywistyczny gry.
Mechanika gry podobna do serii God of War. Gra dokonuje zapisów i po śmierci (lub pominięciu czegoś) możemy do nich wrócić. Świat jest otwarty, ale nie ogromny jak w produkcjach Rockstar czy Bethesda. Często będzie się wracać do lokacji w których się już było. Dopiero po wejściu do Wieży (miejsca walki z przed ostatnim bossem) nie będzie już można tak swobodnie wracać. Zakończenie sugeruje jednak powstanie kolejnej części...
... wydanej 2 lata później. Wydawana na Steam głównie w postaci Darksiders II: Deathinitive Edition. Jest to remaster ,który razem z pierwszą częscią, a właściwie jej remasterem tworzą Franchise Pack. Gramy teraz ,bratem Wojny, Śmiercią. Teraz poruszamy się już po krainach nie podobnych do Ziemi, dostając się na nią dopiero w końcowej fazie gry.
System walki jest bardziej nowoczesny. Nie ulepszamy już standardowego wyposażenia, ale po drodze zyskujemy uzbrojenie z pokonanych wrogów i skarbów. Przypomina dzięki temu gry typu Dark Souls czy Wiedźmin. Dodane jest także drzewko rozwoju postaci podobne do tego z serii Wiedźmin, mianowicie musimy grać Śmiercią, ale sami decydujemy czy będą to bardziej uniki, mocny atak czy zaklęcia. Fabuła nawiązuje bezpośrednio do pierwszej części, utrzymując się w klimacie Apokalipsy i terminów z nią związanych
5.0 (głosów: 1)
Art napisany przez Boomboxpl

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

Ciekawy klon StarCrafta. Recenzja Grey Goo

Recenzja Tybero
2

PAŹDZIERNIKOWA AKTUALIZACJA The Sims 4

Recenzja Arines
3

Hero Zero Moja opinia na temat gry pod tytułem "HERO ZERO"

Recenzja D@Miann
4

CSGO Prime (B2P) Strzelecka ofensywa w moim zdaniu

Recenzja Jerzy Urban
5

World of Warships Celowanie i strzelanie

Poradnik Eton
6

Gry z potworami.

Recenzja Cesere
7

Klasyka po latach- Twierdza

Recenzja JanuszB
8

Star Stable STAR STABLE AKTUALIZACJA 26.03.2025

Poradnik pytelcnie990
9

CSGO Prime (B2P) CZy warto zagrać w CSGO 2?

Recenzja forma2
10

Shakes & Fidget Shakes & Fidget recenzja

Recenzja Porarzo
Chat