Jak to działa
0.0 0 104 0
06.01.2018

Salt and Sancutary - zdecydowanie nie gra o morzu

Nie ukrywam wielkiej fascynacji tak zwanym grami ,,souls-like". Oczywi┼Ťcie Fromsoftware opiera wszystko na znanym ju┼╝ schemacie, wie─ç ┼Ťwie┼╝o┼Ťci mo┼╝emy szuka─ç w grach innych tw├│rc├│w. Lords of the Fallen przedstawi┼éo nam inny system klas i magii. The Surge pokaza┼éo, ┼╝e akcja nie musi si─Ö dzia─ç w klimatycznej przesz┼éo┼Ťci, a gigant ze z┼éomu, mo┼╝e by─ç tak samo interesuj─ůcy jak ten o┼╝ywiony magi─ů.
Tamte zmiany przy Salt and Sanctuary wygl─ůdaj─ů jednak blado. Przyczyni┼éa si─Ö do tego zmiana perspektywy. Usuni─Öto jeden wymiar i akcja toczy si─Ö w typowo platform├│wkowym klimacie.
Gra jest ta┼äsza od swoich tr├│jwymiarowych odpowiednik├│w (co jest oczywiste), ale za to dor├│wnuje im pod wzgl─Ödem rozbudowania, a w niekt├│rych miejscach nawet j─ů wyprzedza, czego przyk┼éadem mo┼╝e by─ç system bractw (Creeds), gdzie poza wybraniem klasy mo┼╝e tak┼╝e wp┼éywa─ç na spos├│b gry nawet je┼Ťli tworzymy sw├│j build od pocz─ůtku po jedne ┼Ťcie┼╝ce.
Blisko boss├│w zbudowane s─ů kapliczki, kt├│re s─ů odpowiednikiem ognisk. Znacznie cz─Ö┼Ťciej wyst─Öpuj─ů jednak sanktuaria. Jest to rozbudowany punkt respawnu, w kt├│rym mo┼╝emy umieszcza─ç handlarzy, jednak trzeba by─ç ostro┼╝nym, poniewa┼╝ maj─ů ograniczon─ů pojemno┼Ť─ç, a nie mo┼╝na decyzji cofn─ů─ç .W zale┼╝no┼Ťci w jakim jeste┼Ťmy bractwie przejmuj─ůc sanktuarium ustalamy, jakie przedmioty b─Öd─ů w sprzeda┼╝y na danym terenie.
Niekt├│re przedmioty i zakl─Öcia, s─ů zablokowane i czasami op┼éaca si─Ö zosta─ç apostat─ů i stworzy─ç sobie maga z broni─ů truj─ůc─ů, ni┼╝ czepi─ç si─Ö jednego. Po staniu si─Ö apostat─ů mamy ograniczone sposoby dzia┼éania w sanktuariach bractwa, kt├│re zdradzili┼Ťmy. Mo┼╝emy si─Ö oczy┼Ťci─ç odnajduj─ůc bia┼éego NPC w Watching Woods.
Ciekawy jest tak┼╝e spos├│b poziomowania. Nie ulepszamy konkretnej statystyki, a raczej odblokowujemy perki na drzewie umiej─Ötno┼Ťci. Wi─Ökszo┼Ť─ç perk├│w polega na zwi─Ökszeniu statystyki, ale na przyk┼éad nie mo┼╝na zwi─Ökszy─ç si┼éy w ga┼é─Özi maga. Co ile┼Ť mo┼╝emy trafi─ç na odblokowanie wy┼╝szych poziom├│w broni.
Wyst─Öpuj─ů tu tak┼╝e znaki wzmacjiaj─ůce bohatea. Nie wzmacnia to ataku, ale raczej zr─Öczno┼Ťciow─ů cze┼Ť─ç gry.
Ciekawe, jest ┼╝e specjalne ataki (czyli na przyk┼éad czary i inkantacje) nie zu┼╝ywaj─ů paska magii jak w Dark Souls 3, ale skracaj─ů pasek staminy. Otrzymywane obra┼╝nia ,nawet wyleczone, ograniczaj─ů nasz─ů maksymaln─ů wytrzyma┼éo┼Ť─ç.
Na bro┼ä mo┼╝emy za┼éo┼╝y─ç wzmocnienia, kt├│re nie zawsze wspieraj─ů tylko obra┼╝enia.
Przej┼Ť─ç ,,za" przeciwnika mo┼╝emy tylko przewrotem, co i tak mo┼╝e skutkowa─ç obra┼╝eniami w przypadku wi─Ökszych przeciwnik├│w.
Istniej─ů dwie waluty. Z┼éoto s┼éu┼╝y do kupowania przedmiot├│w. S├│l, jest odpowiednikiem dusz. G┼é├│wnym zadaniem jest poziomowania, ale mo┼╝na tak┼╝e ulepsza─ç bro┼ä lub oczy┼Ťci─ç si─Ö z grzechu. Po ┼Ťmierci tracimy ca┼é─ů s├│l i 10% z┼éota. Z┼éota nie da si─Ö odzyska─ç, co najwy┼╝ej ponownie zdoby─ç tak─ů ilo┼Ť─ç. S├│l zostaje skradziona przez naszego zab├│jc─Ö lub gdy naprzyk┼éad zgineli┼Ťmy od upadku, pojawia si─Ö w formie poza┼Ťiwiatowego nietoperza. Podobny system do Bloodborne, mo┼╝e poza nietoprzem, jednak tutaj boss tak┼╝e mo┼╝e ukra─ç s├│l. Na jego pasku, pojawi si─Ö znacznik. Po obi┼╝eniu paska zdrowia do znacznika odzyskamy s├│l.
Reszta aspekt├│w jest prawie identyczna do innych souls-like'├│w. Rzadko jest na promocji, ale polecam czeka─ç, bo czasami mo┼╝na zdoby─ç po 20 z┼é, a daje wiele godzin zabawy (i rzucania padem, po┼é─ůczonym z wyzywaniem gry od ┼║le zbalansowanej)
0.0 (głosów: 0)
Art napisany przez Boomboxpl

Zaloguj si─Ö, aby zobaczy─ç komentarze

Gor─ůce artyku┼éy
Discord