Jak stać się lepszy graczem w CS:GO. Część IV: "Role w drużynie"
Witam, w czwartej już częśći poradnika jak stać się lepszy graczem w Counter Strike : Global Offensive chciałbym omówić role poszczególnych członków drużyny. Jest to bardzo ważna rzecz która powinna być podejmowana podczas tworzenia drużyny. Na drużynę składa sie pięciu graczy: Team leader, Entry-fragger, Sniper, Support i Lurker.
Team Leader, czyli szef jest tylko jeden
Szef, dowódca, IGL (in-game leader) jest to jedna osoba w drużynie, która odpowiada za dowodzenie nią. To głowa, kalkulująca ruchy przeciwnika, dbająca o finanse ekipy i znająca zastosowanie każdego z członków. Na IGL'u spoczywa ogromna odpowiedzialność, dlatego jest to nad wyraz stresujące posada w drużynie. Zawodnik, który zostanie wybrany na Team Leadera, musi być szanowany w zespole, każdy z członków drużyny powinien akceptować Team Leadera. Nikomu bowiem nie przyda się osoba wydająca rozkazy, których nikt nie słucha. Nieprawdaż?
Team Leader, czyli szef jest tylko jeden
Szef, dowódca, IGL (in-game leader) jest to jedna osoba w drużynie, która odpowiada za dowodzenie nią. To głowa, kalkulująca ruchy przeciwnika, dbająca o finanse ekipy i znająca zastosowanie każdego z członków. Na IGL'u spoczywa ogromna odpowiedzialność, dlatego jest to nad wyraz stresujące posada w drużynie. Zawodnik, który zostanie wybrany na Team Leadera, musi być szanowany w zespole, każdy z członków drużyny powinien akceptować Team Leadera. Nikomu bowiem nie przyda się osoba wydająca rozkazy, których nikt nie słucha. Nieprawdaż?
Entry-fragger, czyli czołowy zabijaka. Ta rola ma spore znaczenie w drużynie, bowiem to od niej zależy losy początku każdej rundy. Entry-fragger to zawodnik na pierwszej linii ognia, który sprawdza wszystkie zakamarki, zaułki i rogi budynków. Musi znać dobrze mapy, najczęściej zajmowane miejsca oraz skróty, którymi można zaskoczyć wroga. Musi to być bardzo "aimowy" zawodnik z dobrym refleksem. To na tym członku drużyny spoczywa zdobywanie informacji na temat przeciwnika.
Sniper, czyli miłośnik AWP .Tym razem omawiamy jedną z najbardziej ryzykownych ról, czyli Snipera. Wykorzystuje jedną z najdroższych broni w drużynie, utrata bardzo boli drużynę. Musi to być osobą z bardzo dobrym refleksem która bez problemu potrafi posługiwać się zarówno AWP jak i różnymi pistoletami. Granie na tej pozycji wymaga wielu godzin dodatkowych praktyk.
Sniper, czyli miłośnik AWP .Tym razem omawiamy jedną z najbardziej ryzykownych ról, czyli Snipera. Wykorzystuje jedną z najdroższych broni w drużynie, utrata bardzo boli drużynę. Musi to być osobą z bardzo dobrym refleksem która bez problemu potrafi posługiwać się zarówno AWP jak i różnymi pistoletami. Granie na tej pozycji wymaga wielu godzin dodatkowych praktyk.
Support, czyli pomoc.Zazwyczaj wspiera Entry-fraggera i specjalizuje się w używaniu granatów. Nie brzmi to nadzwyczaj interesująco, ale rolą Supporta jest pomaganie drużynie. Dokonuje tego dzięki umiejętnemu rzucaniu granatów z różnych miejsc. Osłania takżę Entry-fraggera jak i innych członków drużyny, pilnuje bomby jak i pleców. Najbardziej niewdzięczna rola w drużynie.
Lurker, czyli zwabiamy wroga.Teoretycznie Lurkera można nazwać cichym zabójcą. Jego podstawowym zadaniem jest znalezienie przeciwników i przekazanie o nich informacji. Tak, ta rola specjalizuje się w dobijaniu wrogów, wyłapywaniu pojedynczych jednostek i ogólnym przeszkadzaniu przeciwnej drużyny. Jest to rola w zespole sprawiajaca wiele satysfakcji ponieważ niekiedy właśnie Lurker wykonuje najlepsze akcje i obniża morale przeciwnej drużyny.
Lurker, czyli zwabiamy wroga.Teoretycznie Lurkera można nazwać cichym zabójcą. Jego podstawowym zadaniem jest znalezienie przeciwników i przekazanie o nich informacji. Tak, ta rola specjalizuje się w dobijaniu wrogów, wyłapywaniu pojedynczych jednostek i ogólnym przeszkadzaniu przeciwnej drużyny. Jest to rola w zespole sprawiajaca wiele satysfakcji ponieważ niekiedy właśnie Lurker wykonuje najlepsze akcje i obniża morale przeciwnej drużyny.