Poradnik do postaci: Nami
Może na początek opowiem troszkę o postaci... Więc Nami jako jeden z niewielu supportów w LoL'u jest bardzo uniwersalna. Postać posiada praktycznie wszystkie potrzebne nam do zwycięstwa aspekty. Po pierwsze... umiejętności. Nie każdy bohater ma tak dobrane umiejętności jak Nami, posiada ona 2 skille unieruchamiające przeciwników co także oznacza przerywanie niektórych umiejętności przeciwników. Jest ona także zaopatrzona w uzdrowienie bardzo dalekiego zasięgu. Posiada także buffa w skillu jak i w umiejętności pasywniej. Dwie z czterech umiejętności są umiejętnościami mierzonymi (skillshotami) co dodatkowo ułatwia nam grę. Nami jest bardzo przyjemną i niezbyt wymagającą postacią. Świetnie kooperuje z wieloma postaciami, nie tylko strzelcami.
Rozdawanie punktów umiejętności i masterki w screenie poniżej.
Opis skili:
Umiejętność pasywna: (Spiętrzone fale)---> Po trafieniu umiejętnością naszego sojusznika otrzymuje on premie do prędkości ruchu równą 60 (+20% mocy umiejętności ) na 1,5 sekundy.
Może to niewiele ale do ucieczki lub dogonienia przeciwnika na pewno wystarczy.
1. Q (Wodne więzienie)---> Po trafieniu przeciwnika lub stwora zostaje on umieszczony w bańce wody która unieruchamia go na 1,5 sekundy. UWAGA!!! Nie jest to skillshot a także nie działa na Heralda, Barona Nashora i Smoki.
2. W (Pływy Morskie)---> Po trafieniu umiejętnością przeciwnika zadajemy mu trochę obrażeń, ponadto umiejętność odbija się i leczy nas lub naszego sojusznika jeżeli jesteśmy w zasięgu umiejętności. Działa to w obie strony.
3. E (Błogosławieństwo Władczyni Przypływów)---> Po użyciu umiejętności nasz sojusznik dostaje buffa na 6 sekund lub do wykorzystania na 3 strzały lub ciosy. Trafiony cel zostaje spowolniony na 3 sekundy.
4.R (Fala Przypływu)--->Nami uwalnia wielką fale która leci po linii prostej, im dłużej fala leci tym większe spowolnienie otrzymają wrodzy bohaterowie, zostaną oni także podrzuceni. UWAGA!!! fala nie trwa w nieskończoność, ma określony zasięg.
Rozdawanie punktów umiejętności i masterki w screenie poniżej.
Opis skili:
Umiejętność pasywna: (Spiętrzone fale)---> Po trafieniu umiejętnością naszego sojusznika otrzymuje on premie do prędkości ruchu równą 60 (+20% mocy umiejętności ) na 1,5 sekundy.
Może to niewiele ale do ucieczki lub dogonienia przeciwnika na pewno wystarczy.
1. Q (Wodne więzienie)---> Po trafieniu przeciwnika lub stwora zostaje on umieszczony w bańce wody która unieruchamia go na 1,5 sekundy. UWAGA!!! Nie jest to skillshot a także nie działa na Heralda, Barona Nashora i Smoki.
2. W (Pływy Morskie)---> Po trafieniu umiejętnością przeciwnika zadajemy mu trochę obrażeń, ponadto umiejętność odbija się i leczy nas lub naszego sojusznika jeżeli jesteśmy w zasięgu umiejętności. Działa to w obie strony.
3. E (Błogosławieństwo Władczyni Przypływów)---> Po użyciu umiejętności nasz sojusznik dostaje buffa na 6 sekund lub do wykorzystania na 3 strzały lub ciosy. Trafiony cel zostaje spowolniony na 3 sekundy.
4.R (Fala Przypływu)--->Nami uwalnia wielką fale która leci po linii prostej, im dłużej fala leci tym większe spowolnienie otrzymają wrodzy bohaterowie, zostaną oni także podrzuceni. UWAGA!!! fala nie trwa w nieskończoność, ma określony zasięg.
Opisze tutaj kilka przedmiotów podstawowych niezbędnych jak i tych do późniejszej fazy gry.
Zaczynamy grę kupując Ostrze Złodziejki Czarów , 3 potki i Strażniczy Totem (Talizman).
Utrzymujemy się na linii do czasu gdy nazbieramy około 1000-1200 szt złota.
Następnie kupujemy Lodowy Kieł i Kamień Widzenia (wizja to podstawa ) jeżeli wystarczy nam pieniążków kupujemy Totem Kontroli i kilka potów.
Kolejnym krokiem jest ulepszenie Lodowego Kła i Kamienia Widzenia do Oka Obserwatora.
Następnym przedmiotem niezbędnym w naszym buildzie są buty można rozważyć dwie możliwości butki na CD (cooldown --czas odnowienia) czyli Ioniańskie Buty Jasności Umysłu
lub buty na szybkość ruchu Buty Mobilności.
Kolejnym lub kolejnymi przedmiotami będą Odkupienie lub Naszyjnik Żelaznych Solari.
Oba przedmioty są bardzo potrzebne w team fightach.
Jednakże od nas zależy który item kupimy jako pierwszy.
Z własnego doświadczenia (a troszkę go mam :D OTP Nami ponad 1 mln punktów masterii i Diament V ) ja osobiście ustalam to na podstawie przeciwnego teamu.
Jeżeli oponenci posiadają postacie które potrafią zadać niewyobrażalną liczbę obrażeń w ciągu sekundy bardziej sprawdzi się Naszyjnik Żelaznych Solari.
Natomiast jeżeli wiesz ze obronisz swojego sojusznika przez ok 1,5 sekundy to lepszym rozwiązaniem będzie Odkupienie. W późniejszym etapie gry i tak będziecie posiadali oba te przedmioty.
Kolejnym itemem jest Ognisty Trybularz item daje nam lepsze tarcze i uzdrowienie + AP item dosłownie stworzony dla Nami.
Ostatni item tak jak poprzednie ( Naszyjnik Żelaznych Solari/Odkupienie) będzie zależał od teamu przeciwnego jeżeli przeciwnicy posiadają znaczącą przewagę postaci pod AD znakomitym itemem będzie Lodowe Serce.
Jednak jeżeli przeciwnicy posiadają postacie które mogą wyłączyć jednego z twoich sojuszników z team fightu na kilka długich sekund lepszy okaże się Tygiel Mikaela.
Trzecią możliwością jest splitpush czyli Portal Zz'rot dostarczy on nam również armora i magic resist.
Zaczynamy grę kupując Ostrze Złodziejki Czarów , 3 potki i Strażniczy Totem (Talizman).
Utrzymujemy się na linii do czasu gdy nazbieramy około 1000-1200 szt złota.
Następnie kupujemy Lodowy Kieł i Kamień Widzenia (wizja to podstawa ) jeżeli wystarczy nam pieniążków kupujemy Totem Kontroli i kilka potów.
Kolejnym krokiem jest ulepszenie Lodowego Kła i Kamienia Widzenia do Oka Obserwatora.
Następnym przedmiotem niezbędnym w naszym buildzie są buty można rozważyć dwie możliwości butki na CD (cooldown --czas odnowienia) czyli Ioniańskie Buty Jasności Umysłu
lub buty na szybkość ruchu Buty Mobilności.
Kolejnym lub kolejnymi przedmiotami będą Odkupienie lub Naszyjnik Żelaznych Solari.
Oba przedmioty są bardzo potrzebne w team fightach.
Jednakże od nas zależy który item kupimy jako pierwszy.
Z własnego doświadczenia (a troszkę go mam :D OTP Nami ponad 1 mln punktów masterii i Diament V ) ja osobiście ustalam to na podstawie przeciwnego teamu.
Jeżeli oponenci posiadają postacie które potrafią zadać niewyobrażalną liczbę obrażeń w ciągu sekundy bardziej sprawdzi się Naszyjnik Żelaznych Solari.
Natomiast jeżeli wiesz ze obronisz swojego sojusznika przez ok 1,5 sekundy to lepszym rozwiązaniem będzie Odkupienie. W późniejszym etapie gry i tak będziecie posiadali oba te przedmioty.
Kolejnym itemem jest Ognisty Trybularz item daje nam lepsze tarcze i uzdrowienie + AP item dosłownie stworzony dla Nami.
Ostatni item tak jak poprzednie ( Naszyjnik Żelaznych Solari/Odkupienie) będzie zależał od teamu przeciwnego jeżeli przeciwnicy posiadają znaczącą przewagę postaci pod AD znakomitym itemem będzie Lodowe Serce.
Jednak jeżeli przeciwnicy posiadają postacie które mogą wyłączyć jednego z twoich sojuszników z team fightu na kilka długich sekund lepszy okaże się Tygiel Mikaela.
Trzecią możliwością jest splitpush czyli Portal Zz'rot dostarczy on nam również armora i magic resist.
Trochę o game play'u:
Jeżeli twój strzelec lub sojusznik z linii zostanie obity lecz go momencie gdy wrogi bohater będzie bliżej w ten sposób sojusznik zostanie uleczony, wróg otrzyma trochę obrażeń a ty złoto.
Gdy złapiesz przeciwnika w bańkę (Q) nie bój się podejść i użyć także W aby zdobyć złoto zadać trochę obrażeń i wyleczyć siebie lub sojusznika.
Podczas team fightu staraj się trzymać blisko strzelca jeżeli zostanie złapany to będziesz miał możliwość mu pomóc twoje uzdrowienie i buff na strzelca naprawdę potrafi odstraszyć jednego lub dwóch przeciwników.
Jeżeli przeciwnicy cię złapią staraj się rzucić bańkę Q pod siebie może Cię to uratować od śmierci, następnie szybki flash w bezpieczną stronę i ulti (R) w stronę przeciwników (to naprawdę ich spowolni czasami mogą nawet zaprzestać pościgu), szybkie E na siebie i jesteś bezpieczny .
Gdy twój strzelec wróci do bazy pod pretekstem kupienia itemów albo załadowania hp lub many Ty w tym czasie możesz przejść się na środkową linie i tam w jakiś sposób wspomóc swojego kolegę, koleżankę z teamu.
Gdy brakuje Ci many bądź hp a potków brak sprawdź czy przypadkiem w pobliżu smoka nie ma roślinki to bardzo pomaga w takiej sytuacji.
Ulta używaj rozważnie może on zdecydować o wyniku team fightu gdyż podrzucenie pozwoli np wyłączyć ulta Katariny lub wyłączyć ulta Jhina.
Myślę że tych kilka porad co do gry Nami pomorze komuś wbić wyższą dywizje.
Pozdrawiam serdecznie i POWODZENIA.
BRĄZ TO NAJWSPANIALSZA LIGA WE WSZECHŚWIECIE :)
Jeżeli twój strzelec lub sojusznik z linii zostanie obity lecz go momencie gdy wrogi bohater będzie bliżej w ten sposób sojusznik zostanie uleczony, wróg otrzyma trochę obrażeń a ty złoto.
Gdy złapiesz przeciwnika w bańkę (Q) nie bój się podejść i użyć także W aby zdobyć złoto zadać trochę obrażeń i wyleczyć siebie lub sojusznika.
Podczas team fightu staraj się trzymać blisko strzelca jeżeli zostanie złapany to będziesz miał możliwość mu pomóc twoje uzdrowienie i buff na strzelca naprawdę potrafi odstraszyć jednego lub dwóch przeciwników.
Jeżeli przeciwnicy cię złapią staraj się rzucić bańkę Q pod siebie może Cię to uratować od śmierci, następnie szybki flash w bezpieczną stronę i ulti (R) w stronę przeciwników (to naprawdę ich spowolni czasami mogą nawet zaprzestać pościgu), szybkie E na siebie i jesteś bezpieczny .
Gdy twój strzelec wróci do bazy pod pretekstem kupienia itemów albo załadowania hp lub many Ty w tym czasie możesz przejść się na środkową linie i tam w jakiś sposób wspomóc swojego kolegę, koleżankę z teamu.
Gdy brakuje Ci many bądź hp a potków brak sprawdź czy przypadkiem w pobliżu smoka nie ma roślinki to bardzo pomaga w takiej sytuacji.
Ulta używaj rozważnie może on zdecydować o wyniku team fightu gdyż podrzucenie pozwoli np wyłączyć ulta Katariny lub wyłączyć ulta Jhina.
Myślę że tych kilka porad co do gry Nami pomorze komuś wbić wyższą dywizje.
Pozdrawiam serdecznie i POWODZENIA.
BRĄZ TO NAJWSPANIALSZA LIGA WE WSZECHŚWIECIE :)