Jak to działa
Przejdź do gry Margonem
Margonem
3.0 2 2912 0
12.09.2017

Margonem by MikomyZnikomy

Margonem to darmowa polska przeglądarkowa gra z gatunku MMORPG. Stworzona w 2006 roku przez grupkę studentów Politechniki Śląskiej jako temat pracy magisterskiej. Obecnie prawa autorskie do produkcji należą do spółki Garmory. Grafika zastosowana w tej grze to grafika 2D. Przy rejestracji do gry można wybrać jedną z sześciu klas. Klasy te to: Wojownik (typowa klasa z gier), Mag (typowa klasa z gier), Paladyn (połączenie maga i wojownika, włada mieczem i czarami), Tancerz Ostrzy (Typowy skrytobójca), Tropiciel (jest to taki łucznik władający też magią), Łowca (typowy łucznik z gier). Można też wybrać jeden z 16 typowych światów publicznych albo 1 z kilkunastu światów prywatnych (nie wymienię bo nie znam). Światy publiczne w Margonem: Classic [SI], Tarhun [SI], Katahha [SI], Perkun [SI, PvP], Telawel [SI], Lewani [SI], Zemyna [SI], Hutena [SI], Jaruna [SI], Zorza [SI], Majuna [SI, brak PvP], Gefion [SI], Brutal [SI, brutalne PvP], Berufs [SI, świat zawodowy, po śmierci reset lvl i złota], Tempest [NI], Aldous [NI]. Przy nazwach wypisywałem [SI] albo [NI], lecz co to znaczy? Margonem w chwili obecnej posiada 2 interfejsy, nowy i stary. Nowy ma skrót NI a stary SI [NI - Nowy Interfejs] [SI - Stary Interfejs]. Oprócz światów prywatnych i publicznych są też "inne" (ja je tak nazywam) światy. Inne - co to niby znaczy? Dam przykład. Unia - jest to świat "prywatny" na którym lądują gracze z upadłych światów prywatnych. Teraz wymienię inne takie światy które znam. Experimental - postać można tam założyć bodajże od 2000 dni stażu na koncie, na tym świecie testuje się różne rzeczy. Pandora - świat płatny, ma zwiększone statystyki, trzeba dokupywać wyczerpanie, czym różni się od prywatnych? Można kupić tam postać kiedy się chce. Jest też Nerthus - świat fabularny/mechaniczny. Żeby się na niego dostać trzeba albo zapłacić albo przejść rekrutację która odbywa się ciągle na forum. Jest też... Eeeehh. Syberia - jest to świat dla wyrzutków ze światów prywatnych, którzy coś zrobili "źle" "nie tak" albo coś niedozwolonego. Wtedy postać ze świata prywatnego ląduje na Syberię. W Margonem są oczywiście przedmioty. Dzielimy je na 5 "rodzajów". Zwykłe, unikalne, heroiczne, legendarne i ulepszone. Każdy kolejny rodzaj jest trudniejszy do zdobycie od poprzedniego. Jedynie ulepszonego rodzaju nie da się darmowo zdobyć [chyba że w konkursach]. Zdobywa się ten rodzaj poprzez ulepszenie jakiegoś przedmiotu. W Margonem jest też item shop w którym możemy kupywać za Smocze Łuski. Smocze Łuski to waluta premium którą możemy kupić poprzez różne sposoby. Mówiłem tak dużo o przedmiotach, ale każdy gracz musi gdzieś je trzymać! Od tego są w Margonem torby. Torby na początkowych etapach są dosyć trudne do zdobycia i musimy się męczyć z 1 torbą albo 1 podstawową torbą i kilkoma małymi [chyba że ktoś kupi torbę w item shopie]. Warto dodać że możemy mieć kilka postaci a świat i profesja przypisuje się do postaci podczas jej tworzenia. Czyli możemy mieć kilka postaci o różnych profesjach na różnych światach. KAŻDA klasa ma jednak swój ekwipunek i sloty wyposażenia. Wymienię tutaj sloty i co można tam włożyć. Zaczynając od góry - hełm, sama nazwa mówi, tu zakładamy wszelkiego rodzaju czapki, hełmy itp.. Pierścień - tu zakładamy pierścienie sygnety itp.. Naszynik - tu zakładamy naszyjniki. Rękawice - tu zakładamy rękawice itp.. Broń - tu zakładamy wszelkiego rodzaju broń: różdżki, laski, broń białą jednoręczną/dwuręczną, dystansowa itp.. Zbroja - tu zakładamy płaszcze, zbroje itp.. Broń pomocnicza - tu zakładamy tarcze orby, broń pomocniczą albo nic jeżeli mamy broń dwuręczną. Miejsce na talizman - tu zakładamy talizmany itp.. Buty - tu zakładamy buty. Zapomniałem dodać że pierwszy slot to slot na błogosławieństwa czyli "buffy"/wzmocnienia które znikają po pewnym czasie i dają nam określone bonusy/wartości ujemne. Na tym skończę ponieważ dużo się rozpisałem chociaż i tak mógłbym napisać 10x tyle, lecz nie mam dużo czasu. Dziękuję za przeczytanie i podrawiam.
Grając w tę grę możesz zdobyć 100 Graj
Wcześniej wspomniałem o wyczerpaniu. Co to? Są ta "punkty" na każdy dzień mamy po 360 tych punktów. Każdy punkt zużywa się co minutę. Lecz co się stanie jak się skończy? Nie będziemy dostawali punktów doświadczenia z potworków. Za misje wszystko będziemy dostawali.
Punkty wyczerpania z tego co wiem resetują się o 6:00 rano. W Margonem są też 3 źródła dochodu. Pierwsze to atakowanie przeróżnych potworów [lub pozyskiwanie itemów w inny sposób], pozyskiwanie z nich przedmiotów i sprzedawanie ich u kupców. Drugie źródło to robienie Questów [z Ang. - zadań] po któych możemy dostać przeróżne wynagrodzenie [denary, punkty honoru, złoto, przedmioty, i punkty doświadczenia]. Trzecie źródło to sprzedawanie swoich przedmiotów na aukcjach / przez opcję handlu.
Grając w tę grę możesz zdobyć i 100 Graj
W Margonem są oczywiście przedmioty. Dzielimy je na 5 "rodzajów". Zwykłe, unikalne, heroiczne, legendarne i ulepszone. Każdy kolejny rodzaj jest trudniejszy do zdobycie od poprzedniego. Jedynie ulepszonego rodzaju nie da się darmowo zdobyć [chyba że w konkursach]. Zdobywa się ten rodzaj poprzez ulepszenie jakiegoś przedmiotu. W Margonem jest też item shop w którym możemy kupywać za Smocze Łuski. Smocze Łuski to waluta premium którą możemy kupić poprzez różne sposoby. Mówiłem tak dużo o przedmiotach, ale każdy gracz musi gdzieś je trzymać! Od tego są w Margonem torby. Torby na początkowych etapach są dosyć trudne do zdobycia i musimy się męczyć z 1 torbą albo 1 podstawową torbą i kilkoma małymi [chyba że ktoś kupi torbę w item shopie]. Warto dodać że możemy mieć kilka postaci a świat i profesja przypisuje się do postaci podczas jej tworzenia. Czyli możemy mieć kilka postaci o różnych profesjach na różnych światach. KAŻDA klasa ma jednak swój ekwipunek i sloty wyposażenia. Wymienię tutaj sloty i co można tam włożyć. Zaczynając od góry - hełm, sama nazwa mówi, tu zakładamy wszelkiego rodzaju czapki, hełmy itp.. Pierścień - tu zakładamy pierścienie sygnety itp.. Naszynik - tu zakładamy naszyjniki. Rękawice - tu zakładamy rękawice itp.. Broń - tu zakładamy wszelkiego rodzaju broń: różdżki, laski, broń białą jednoręczną/dwuręczną, dystansowa itp.. Zbroja - tu zakładamy płaszcze, zbroje itp.. Broń pomocnicza - tu zakładamy tarcze orby, broń pomocniczą albo nic jeżeli mamy broń dwuręczną. Miejsce na talizman - tu zakładamy talizmany itp.. Buty - tu zakładamy buty. Zapomniałem dodać że pierwszy slot to slot na błogosławieństwa czyli "buffy"/wzmocnienia które znikają po pewnym czasie i dają nam określone bonusy/wartości ujemne. Na tym skończę ponieważ dużo się rozpisałem chociaż i tak mógłbym napisać 10x tyle, lecz nie mam dużo czasu. Dziękuję za przeczytanie i podrawiam.
3.0 (głosów: 2)
Art napisany przez MikomyZnikomy

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

Łowcy Zombi Czy apokalipsa zombi może mieć miejsce? Naukowe podstawy istnienia zombi

Poradnik JestemKacper
2

Roblox Recenzja gry Project Lazurs: Zombies

Recenzja Mivi51
3

War Thunder Jest dużo takich gier, jednak ta jest niepowtarzalna.

Recenzja AngryPanda
4

League of Legends Kilka słów o League of Legends

Recenzja Julcia1
5

CSGO Prime (B2P) Najlepsze tricki! [6#] - Overpass

Poradnik JestemKacper
6

Margonem Recenzja gry Margonem - by Kamcio98

Recenzja Kamcio98
7

CSGO Prime (B2P) Space Soldiers - omówienie drużyny.

Poradnik lynnSSky
8

World of Tanks Caernarvon - przyjemny brytyjski czołg ciężki

Recenzja HansOmen
9

Team Fortress 2 Opis postaci i małe porady

Poradnik King_Tomson_IV
10

CSGO Prime (B2P) Sekrety i ciekawostki, ukryte znaki i inne w skinach! [1#]

Poradnik JestemKacper
Chat