Jak to działa
Przejdź do gry Minecraft
Minecraft
5.0 1 2275 0
27.08.2017

Jak stworzyć własny TEXTUREPACK do Minecraft'a?

Cześć!
Zwykły, pikselowy Minecraft to już nie to samo co kiedyś? A może nie odpowiadają Ci Texture Packi tworzone przez innych i chcesz mieć własny? Za chwilę dowiesz się jak w prosty sposób stworzyć własną Paczkę Zasobów!

Krok 1.
Będziemy potrzebować:
GIMP: https://www.gimp.org/downloads/
Szablon Paczki Zasobów: http://www.mediafire.com/file/ikt8ceti1kb143e/PaczkaZasobowSzablon.zip
WinRAR: http://www.win-rar.com/download.html?&L=0

Krok 2.
W Uruchom/Szukaj wpisujemy "%appdata%", następnie wchodzimy w .minecraft ▶ resourcepacks.

Krok 3.
Tworzymy nowy folder i nazywamy go tak jak chcemy aby nasza Paczka Zasobów się nazywała, przydkładowo "Moja pierwsza paczka".

Krok 4.
Wchodzimy w niego i tworzymy folder o nazwie "assets", a z pobranego (rozpakowanego WinRAR'em) szablonu przenosimy 2 pliki - "pack.mcmeta i pack.png".
Grając w tę grę możesz zdobyć 100 Graj
Krok 5.
Wchodzimy do folderu "assets", a następnie tworzymy folder o nazwie "minecraft", wchodzimy do niego i tworzymy folder "textures", który również otwieramy. Teraz tworzymy kolejny folder - (Zależy jaki rodzaj tekstury chcemy zacząć tworzyć. Jeśli teksturę bloku to tworzymy folder o nazwie "blocks", jeśli przedmiot to "items" itd. (Więcej rodzajów tekstur można znaleść w szablonie). My będziemy tworzyć teksturę drewnianego kilofu dlatego tworzymy folder "items".

Krok 6.
Z pobranego szablonu wybieramy i przeciągamy wybraną teksturę do GIMP'a. W naszym przypadku będzie to "wood_pickaxe.png". Ustawiamy rozmiar ołówka na 0 i przerabiamy wg naszego uznania.

Krok 7.
Gdy stwierdzimy, że tekstura jest gotowa, wybieramy Plik ▶ Wyeksportuj jako..., a następnie zapisujemy na pulpicie jako obraz PNG - (ustawione domyślnie ale zawsze warto o tym pamiętać).

Krok 8.
Skończoną teksturę kilofa przeciągamy do folderu "items".
Grając w tę grę możesz zdobyć i 100 Graj
Krok 9.
Teraz nasza tekstura o wymiarach 16x16 będzie normalnie działać w grze, jednak jak stworzyć tekstury w wyższej rozdzielczości?

Krok 10.
W GIMPie tworzymy Nowy plik w wybranych wymiarach: 32x32/64x64/128x128//256x256/512x512 My wybieramy rozdzielczość 32x32, (zatem 32 pikseli szerokości i wysokości).

Krok 11.
W powstałym oknie tworzymy Nową warstwę i usuwamy tło. Na nowej warstwie tworzymy teksturę.

Krok 12.
Plik zapisujemy jako obraz PNG najlepiej na pulpicie.

Krok 13.
Zmieniamy nazwę gotowej tekstury na tą jaka podana jest w szablonie, czyli np. jeśli tworzyliśmy teksturę dla diamentowego miecza, to zmieniamy nazwę na "diamond_sword.png" itd.

Krok 14.
Teksturę z pulpitu przerzucamy do folderu "items"/"blocks" - w naszej paczce.
Myślę, że w miarę wytłumaczyłem wam jak stworzyć tekstury. Tym właśnie sposobem możemy stworzyć całą Paczkę Zasobów!
5.0 (głosów: 1)
Art napisany przez WalcQ

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

10 Gier na słabszy komputer 2018

Video ChceBanana
2

Roblox Roblox Lumber Tycoon 2 Jak zdobyć czerwone drewno (Lava Wood)

Poradnik LOGIN
3

Roblox Jak zdobyc darmowe robuxy? [Bananki.pl]

Video Mr Gracjan
4

MovieStarPlanet MSP MSP - Najskuteczniejsze sposoby na fame!

Poradnik bananamother
5

Rail Nation Najlepsze lokomotywy

Poradnik buzryk
6

Brawlhalla, gra inspirowana Super Smash Bros

Recenzja Dawid035
7

Call of War Zew wojny czyli Call of War

Recenzja Unganana
8

League of Legends Poradnik League of Legends czyli jak grać Soraką?!

Poradnik Isune
9

Fortnite Mistyczna kostka Fortnite.

Recenzja BananXDHEHE
10

My Little Farmies My Little Farmies - Gry za bananki #3

Recenzja toya_xd
Discord