Jak to działa
5.0 1 2075 0
01.11.2017

Shadowrun: Hong Kong- analiza

Shadowrun: Hong Kong jest grą typu RPG, stworzoną przez studio Harebrained Schemes. Mechanika rozgrywki i zarys fabuły jest podobny do poprzedniej części (Shadowrun Returns). Tworzymy postać wybierając:
-płeć (tylko efekt wizualny),
-rasę (każda rasa posiada inny bonus do statystyk),
-archetyp (rodzaj klasy postaci, którego nie musimy wybierać, ponieważ możemy stworzyć postać od postaw po swojemu).
Tym razem trafiamy do klimatycznego Hong Kongu. Większość walk toczy się z dala od rozwiniętego centrum miasta. Dodaje to grze mrocznego gangsterskiego klimatu. Szczególnie, kiedy wrogowie układają na nas zasadzkę i musimy walczyć na dwa fronty.
Kontynuujemy walkę ze tajemniczą mroczną mocą. Fabuła jest genialna i pełna zwrotów akcji, jednak brakuje dźwięku postaci, co sprawia wrażenia czytania przydługiej książki lub gry w Baldur's Gate.
Mechanika walki jest podobna do pierwszych części XCOM. Kamera zablokowana w swojej izometrycznej pozycji. Mapa podzielona na kwadraty nie widoczne do póki nie musimy wykonać ruchu. Każda postać ma 2 punkty akcji w każdej turze. Sami decydujemy czy zużyjemy je na szybki bieg za osłonę czy będziemy prowadzić ogień i wydrążymy sobie drogę na zewnątrz.
Broń wymaga przeładowywania, które zużywa punkty akcji (da się to zredukować w późniejszej fazie rozwoju postaci). Możemy, jednak zabrać dodatkowe sztuki broni, co dodatkowo pozwoli mocno zmodyfikować naszą strategię.
Poza bronią palną mamy do dyspozycji broń białą oraz wachlarz różnego rodzaju magii i elektroniki. Każdy archetyp skupia się na innym rodzaju ataku, a twórcy byli na tyle mili, że podpowiedzieli co należy rozwijać, aby maksymalnie wykorzystać nasz wybór.
Aby nie przegrać za szybko należy także znaleźć dobrą pozycję. Każda przeszkoda stanowi rodzaj osłony. Najlepsze są oznaczane są pełnym tarczami. Osłony nie chronią zawsze. Bonus dostajemy tylko od ataków od strony z której podświetlona została tarcza.
Dodatkowe bonusy możemy otrzymać przy obrażeniach krytycznych, a także przy bardziej pewnych bonusach jak oflankowanie. Mając odpowiednią postać i broń mamy także możliwość zadania obrażeń periodycznych. Obrażenia periodyczne szczególnie przydatne są przy mobilnych przeciwnikach oraz tych z dużą odpornością na ataki.
Nawet broń podstawowa jak pistolet czy pięści mają dodatkowe wzmocnienia dzięki umiejętnościom. Nie musimy być magiem, ani posiadać granatów błyskowych aby ogłuszyć przeciwnika. Gra jest przez to super zrównoważona i nie występuje klasa ,,półbogów". Mimo tego nie występuje tryb wieloosobowy.
Ocena: 8/10
5.0 (głosów: 1)
Art napisany przez Boomboxpl

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

Warface ogólny poradnik dla początkujących

Poradnik SzymeqX
2

FIFA - Najprzydatniejsze sztuczki

Poradnik Mikros06
3

World of Warships Recenzja Emile Bertin czyli francuskiego krążownika V poziomu

Recenzja Seweryn_16
4

4Story Moja recenzjao 4story

Recenzja mambaa
5

CSGO Prime (B2P) Konto PRIME - Jak i czy warto aktywować?

Poradnik DR25
6

Forge of Empires Punkty Rozwoju do czego służą i jak je zdobyć ?

Poradnik lasak
7

OGame Świat to za mało - Recenzja gry OGame

Recenzja LeonardoPL
8

Blood Wars Blood Wars - ogólna recenzja

Recenzja Duman1222
9

H1Z1: King of the Kill (B2P) H1Z1 - Gra szybkiej akcji!

Recenzja Cesere
10

CSGO Prime (B2P) Skiny do granatów i całkowicie nowe rangi

Poradnik TalvinPL
Chat