Jak to działa
4.0 1 1050 0
01.06.2022

Conflict of Nations - rodzaje wojsk (część 2)

Witam was w drugiej części artykułu opisującego rodzaje wojsk dostępnych w grze Conflict of Nations. Dzisiaj zajmiemy się siłami powietrznymi i morskimi. Zaczynajmy!

Na początek śmigłowce. Do naszej dyspozycji mamy:

  • śmigłowce bojowe - są one przeznaczone do niszczenia miękkich celów, takich jak piechota.
  • śmigłowce szturmowe - są one przeznaczone do walki z twardymi celami, takimi jak np: czołgi. Możemy go użyć również do walki z innymi helikopterami.
  • śmigłowce ASW - ten typ helikopterów jest przeznaczony głównie do zwalczania okrętów podwodnych, jednakże można go użyć do atakowania celów nawodnych (np: korwety, konwoje, fregaty). Ma on na swoim wyposażeniu sonar, dzięki czemu z łatwością może wykryć okręty podwodne.

Wszystkie wyżej wymienione śmigłowce mogą startować/lądować z pokładu lotniskowców.

Teraz przejdźmy do jednostek z kategorii "myśliwce":

  • myśliwiec przewagi powietrznej - służy on do zwalczania wrogich myśliwców i śmigłowców. Na wyższym poziomie może przenosić pociski manewrujące. Morska wersja tego myśliwca może operować z pokładu lotniskowca.
  • myśliwiec przewagi powietrznej stealth - zadaje wyższe uszkodzenia w porównaniu ze "zwykłą" i morską wersją. Jeżeli ta jednostka naruszy przestrzeń powietrzną innego państwa, to wtedy nie wywoła ona wojny, ponieważ ten myśliwiec jest niewykrywalny
  • myśliwiec uderzeniowy - jest on przeznaczony do niszczenia wszelkiego rodzaju celów naziemnych. Morska wersja tego myśliwca ma możliwość operowania z pokładu lotniskowca oraz zadaje ona wyższe uszkodzenia celom nawodnym.
  • myśliwiec uderzeniowy stealth - jest niewykrywalny, wchodząc w przestrzeń powietrzną innego kraju nie wywoła wojny. Zadaje nieco wyższe uszkodzenia niż "zwykła wersja"
  • BSP - bezzałogowy statek powietrzny, służy on do przeprowadzania zwiadu terytorium nieprzyjaciela. Wyższe poziomy tej jednostki są uzbrojone i mogą zadawać obrażenia celom naziemnym

Jednostki z kategorii "jednostki ciężko opancerzone":

  • samolot patrolowy marynarki wojennej - służy on do wykrywania i niszczenia celów nawodnych i podwodnych
  • AWACS - jest to samolot wczesnego ostrzegania i kontroli. Posiada on radar, dzięki któremu może on wykrywać i monitorować ruch sił lądowych i powietrznych wroga. Jego morska wersja ma możliwość startowania z pokładu lotniskowca
  • ciężki bombowiec - jest on przeznaczony głównie do niszczenia miękkich celów oraz budynków. Może przenosić także pociski manewrujące
  • bombowiec stealth - zadaje większe obrażenia od "zwykłej wersji" i jest niewykrywalny.

Teraz przejdźmy do jednostek morskich:

  • korwety - dobrze sprawdzą się na wodach przybrzeżnych, jeżeli wypłyniemy nimi na otwarte morze/ocean, to będą one wtedy bardzo słabe w walce. Są bezbronne w walce z siłami powietrznymi
  • fregaty - zapewniają one skuteczną ochronę przed zagrożeniem ze strony myśliwców, dobrze poradzą sobie także ze zwalczaniem innych statków
  • niszczyciele - są one bardzo dobre w walce z okrętami podwodnymi i innymi statkami. Na wyższym poziomie może wystrzelić pociski manewrujące
  • krążowniki - to okręty o największej sile ataku, idealnie poradzą sobie z innymi statkami nawodnymi. Może wystrzeliwać także pociski manewrujące, tym samym jest on też zagrożeniem dla sił lądowych przeciwnika
  • lotniskowce - są one największymi okrętami we flocie. Im wyższy poziom lotniskowca, tym więcej samolotów jest w stanie pomieścić. Lotniskowce wymagają eskorty innych statków, jeżeli zabraknie eskorty, to wtedy są one łatwym celem do zniszczenia

Przejdźmy teraz do okrętów podwodnych:

  • okręt podwodny - służy on do niszczenia celów nawodnych i ich wykrywania. Jednostka ta jest niewidoczna (stealth) jeżeli nie bierze udziału w walce
  • okręt podwodny z pociskami balistycznymi - zadaje on nieco niższe obrażenia niż jego "zwykła wersja", jednak jego najważniejszą cechą jest możliwość wystrzelenia pocisków balistycznych.

Należy wspomnieć, że obie wersje okrętów podwodnych są bardzo podatne na atak, na wodach płytkich.

To by było na tyle w tej części artykułu!

W następnej i ostatniej już części zajmę się rakietami, głowicami oraz oficerami.

4.0 (głosów: 1)
Art napisany przez Bart1607

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

Garry's Mod (B2P) Odkrywajmy wszystkie tryby razem: SledBuild

Tutorial Natalia280
2

Rival Regions - poradnik

Poradnik Polski Makaronik
3

Wartune Wartune - Gra może i ładna ale..

Recenzja Cesere
4

Fortnite Poradnik dla początkujących - Fortnite Battle Royale

Poradnik FajnyKotlet12
5

Minecraft Nadchodzi Minecraft 1.13

Poradnik KreiziGames
6

World of Tanks Co to world of tanks

Recenzja MISTERWHIT3
7

BlockStarPlanet Recenzja gry blockstarplanet

Recenzja ok2157
8

League of Legends Nautilus - uniwersalny build

Poradnik Gremlininio
9

Plemiona Plemiona - jak stworzyć imperium, o którym nikt nie zapomni?

Recenzja toya_xd
10

DOTA 2 Lina - support czy carry?

Poradnik ChUcKxPoMpA
Chat