Jak to działa
Przejdź do gry DOTA 2
DOTA 2
0.0 0 225 0
30.01.2018

Jakie wyzwania stawia DOTA 2?

Większość gier MOBA zastosowało system płatności znany z League of Legends. Polega on na wykorzystaniu lenistwa graczy. Większość przedmiotów możemy zdobyć za darmo, jednak grając średnio lub mając mało czasu na grę, nasze postępy są powolne. Nie będę się skupiał na kosztach gry, ale na tym jak DOTA poradziła sobie z brakiem jasnego celu.
Nie mamy tu kolejnego bohatera do odblokowania, bo wszyscy są od razu odblokowywani. Skórki dostajemy na podstawie algorytmu, działającego na zasadzie losowania. Gra jest przyjemna, ale dla ,,nie pasjonatów" szybko zacznie się nudzić, bo każdy mecz wydaje się być zapominany, a nasze umiejętności nie zawsze rosną w widoczny sposób.
Twórcy nie pozostawili tego bez odzewu. Już na początku był system punktów doświadczenia, który pozwalał wyróżnić się wśród innych nie koniecznie jakością gry, ale poświęconym czasem.
Grając w tę grę możesz zdobyć 100 Graj
Po DOTA 2 Reborn ten system został zmieniony. DOTA 2 się rozwijała, więc nie można było pozostać przy trochę archaicznym już systemie wyróżnień. Zmiany miały główne przyczyny w zmianie polityki płatności. Punkt kompendium były zapominane po skończonych igrzyskach.
Rozpoczęte zmiany zaczęły się dość drastycznie. Zostały usunięte wcześniej zdobyte ,,punkty bitewne". Dla każdego gracza podliczono zdobyte punkty i dodano trofeum dodające wartość tamtych osiągnięć w tamtej punktacji. Dalej można było rozpoznać nowych graczy.
Sposobem na zdobywanie poziomu było odblokowywanie trofeów. Z początku było ich mało.
Głównym źródłem dalej było rozgrywanie gier. Po wyjściu pierwszej przepustki bitewnej zmiany stały się dostrzegalne. Większe poziomy, mają gracze, którzy płacą i są aktywni.
Czy zatem Wielkim Odrodzeniem miało być zachęcanie do częstszych zakupów?
Grając w tę grę możesz zdobyć i 100 Graj
Oczywiście, że nie. Inaczej gra pustoszałaby i zostałaby głównie toksyczna część graczy. Odstraszałoby to nowych graczy, przez co gra szybko spadałaby w rankingach. Twórcy pomyśleli, więc o grających dla przyjemności...
...tworząc trofea, którch zdobycie wymaga wiele pracy. Głównym tego przykładem, jest osiągnięcie ,,Entuzjasta". Polega one na zagraniu wszystkimi bohaterami, czyli wypełnienie tak zwanego ,,Wyzwania wszystkich bohaterów".
Co w tym trudnego?
Są dwa warunki:
1. Mecz musi być wygrany, by bohater został zaliczony;
2. Rozgrywać trzeba w odpowiedniej kolejności, co nie zawsze jest proste.
Wprowadzono ranking, który pozwala także porównywać swoje postępy z przyjaciółmi i średnią światową dla danej ilości rozegranych gier.
Wyzwania dla graczy F2P, są oczywiście trudniejsze, co niektórych zachęca do przyłożenia się do gry. Innych za to do zakupów w sklepie, przez co zarobki twórców rosną...
,a gra mimo to nie staje się Pay2Win
0.0 (głosów: 0)
Art napisany przez Boomboxpl

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

Roblox [Roblox] TOP 10 Serwerów na których warto zagrać.

Recenzja Shadow YouTube
2

#1 Ultimate Custom Night - Poradnik

Poradnik TheMaślak
3

Star Stable Wszystko o Star Stable

Poradnik Lena Kinga
4

League of Legends Najlepsza postać w lolu?

Poradnik Jaro-S
5

Recenzja serii gier FNaF

Recenzja Typowypolak nr 1
6

Gry z potworami.

Recenzja LiquidSnake
7

Co wiemy o Fifie 19?

Tutorial ElSkiller
8

L.A noire czyli świat pełen tajemnic i kryminału

Recenzja impuls54
9

Roblox Roblox - Top 6 Tycoonów

Recenzja Sucharek39
10

Manhunt, czyli esencja gier Rockstar Games

Recenzja LiquidSnake
Discord