Jak to działa
Przejdź do gry World of Warships
World of Warships
1.0 2 2304 0
25.06.2017

Podstawy systemu gry cz. 1

Myśląc o swoim pierwszym artykule na temat tej gry, myślałem o recenzji. Prędko się to zmieniło, ponieważ tutaj też mogę grę pochwalić i nie potrzebuję do tego całego artykułu, ponieważ jest to bardzo dobra bitewna gra strategiczna (tak, strategiczna). Przed tym było już kilka gier bitewnych, ale żadna z nich nie była tak trudna. Musimy tutaj przewidzieć tor lotu pocisku, położenie wrogich okrętów, drogę zatrzymania okrętu oraz musimy dobrze przemyśleć każdą zmianę kursu i ustawienie dział.

Pomimo iż gra do najprostszych nie należy, postaram się Wam ją jak najbardziej uprościć. Utworzę serię artykułów, w których wyszczególnię to, co dla początkujących graczy jest niezrozumiałe lub niezauważalne.

Na starcie opowiem trochę o okrętach.

Mamy 4 podstawowe rodzaje okrętów:
-Lotniskowce
-Pancerniki
-Krążowniki
-Niszczyciele

Zapewne wszyscy się domyślacie czym się one wyróżniają, ale wolę się upewnić.

Lotniskowce są okrętami wielkimi i powolnymi. Mają duże pokłady Punktów wytrzymałości (PW) i pozwalają na możliwie najbezpieczniejszą dla nas formę rozgrywki - samoloty. Samoloty, które ruszają z tych okrętów mogą służyć jako zwiad, zrzucać bomby oraz zrzucać ukierunkowane torpedy. Naturalnie okręty te służą do wspierania naszej drużyny oraz kontrolowania przestrzeni rozgrywki.

Pancerniki są okrętami tak samo powolnymi i tak samo wielkimi, jednak wyróżnia je wysoka skuteczność artyleryjska. Duże ilości PW (Punktów wytrzymałości) oraz grube pancerze pozwalają dłużej czerpać radość z rozgrywki, a silne działa o dalekim zasięgu pozwalają zrobić niezłe zamieszanie. Są wyposażone także w dodatkowy ekwipunek w postaci zestawu naprawczego, który przywraca nasze Punkty Wytrzymałości. Niestety ich największą słabością są naloty z powietrza, a to wraz z niewielką zwrotnością i niewielką maksymalną prędkością czyni lotniskowce naszym największym wrogiem.

Krążowniki są okrętami dość szybkimi i zwrotnymi. Mogą łatwiej manewrować w celu uniknięcia ostrzałów wrogich okrętów, a jednocześnie zachowują też daleki zasięg i skuteczność dział, choć nie są one już tak skuteczne jak w pancernikach (Są za to dość szybkostrzelne ;)). Krążowniki cechuje też dużo mniejsza wytrzymałość, więc ich działania wymagają nieco ruchu i rozwagi.

Ostatnia już klasa okrętów jaką są niszczyciele. Brzmi złowrogo i szczerze mówiąc takie właśnie one są. Gra niszczycielem jest bardzo dynamiczna. Posiadają niesamowicie wydajne silniki i świetną zwrotność, co wiąże się z niewielką wagą, a to z silnie ograniczonym pancerzem i PW (Punktami wytrzymałości). Niszczyciele wyposażone są w dodatkowy ekwipunek w postaci zasłony dymnej oraz wzmocnienia wydajności silników, co pomaga im robić zasadzki i wspomagać drużynę. Ich siła ognia z głównych dział jest niewielka, lecz są wyposażone także w torpedy o krótkim zasięgu, które potrafią zadać ogromne obrażenia.



Przejdźmy teraz do zasad tej gry (Jeśli można to tak nazwać).
Tocząc gry danymi okrętami, zbieramy Punkty Doświadczenia (PD)
PD są nam potrzebne do rozwoju okrętu jak i do badania nowych okrętów. System ciekawy, ale wszystko ma swoje plusy i minusy.

Zbierając PD na danym okręcie możemy wykorzystać je tylko na poczet rozwoju danego okrętu lub też badaniu kolejnych okrętów tej samej linii tzn.:
Na zrzucie poniżej przedstawiony jest amerykański okręt 5 poziomu NEW YORK. Zdobyte doświadczenie mogę wykorzystać do jego rozwoju poprzez zakup modułów lub też do zbadania kolejnego AMERYKAŃSKIEGO PANCERNIKA Z TEJ SAMEJ LINII (przepraszam za wielkie litery, jednak chciałbym, aby było to widoczne). Właśnie tak. Nie mogę zdobytego tutaj doświadczenia wykorzystać do zbadania żadnego np. niemieckiego okrętu lub też amerykańskiego okrętu z innej linii. Mogę za to badać kolejne amerykańskie pancerniki.
Grając w tę grę możesz zdobyć 800 Graj
Kiedy znajdujemy się w porcie (menu główne) po prawej stronie widzimy kapitana danego okrętu. Tak. Tutaj kapitanowie także się rozwijają. Możemy zmieniać kapitanów danego okrętu oraz trzymać kapitanów w rezerwie (max. 4 bez usług premium).

Rozwój kapitana daje nam ponad przyzwoite korzyści, co przedstawię na zrzucie poniżej. Każdy poziom kapitana daje nam punkt umiejętności, który możemy wykorzystać do wzmocnienia skuteczności pewnych cech naszego okrętu.
Warto pamiętać jednak, że amerykański kapitan może dowodzić tylko amerykańskimi okrętami itp. Możemy za to przydzielić jednego kapitana do wielu okrętów.

Podczas zakupu okrętu wybieramy kapitana - domyślnie jesteśmy proszeni o zatrudnienie nowego kapitana i jego przeszkolenie. Wybierając kapitana z rezerwy lub z innego okrętu także musimy go przeszkolić, aby mógł danym okrętem dowodzić.

Są dostępne 3 szkolenia:
-Szkolenie premium
-Szkolenie za kredyty
-Szkolenie darmowe

Szkolenie za kredyty umożliwia dalszy rozwój kapitana po ukończeniu szkolenia, szkolenie premium daje bonus do zdobywanych przez nas PD danego kapitana, a z kolei szkolenie darmowe uniemożliwia jego dalszy rozwój (Nie dostajemy PD oraz punktów umiejętności). Naturalnie wybieramy tutaj niemal zawsze kredyty, ponieważ nie jest to tak istotna sprawa, aby zakupować szkolenia za walutę premium.
Grając w tę grę możesz zdobyć i 960 Graj
Kiedy już to wszystko wiemy, powinniśmy zagrać kilka gier każdym rodzajem okrętu. Nigdy na początku nie zdajemy sobie sprawy z tego, że dany okręt może nam bardziej odpowiadać. Osobiście obiecuję, że znalezienie typu okrętu, z którym czujemy się dobrze powoduje, że rozgrywka jest dla nas przyjemniejsza i mniej stresująca. Jakby na to nie patrzeć, to ma być metoda spędzania wolnego czasu w przyjemny, a nie stresujący sposób :)
Kiedy już zorientujemy się, że gra daną klasą okrętów jest dla nas przyjemniejsza i prostsza, powinniśmy zacząć rozwijać odpowiednią jej linię okrętów. Musimy wtedy przejrzeć okręty danej klasy każdej nacji i zwrócić uwagę na ich charakterystyczne cechy. Cechy te powinniśmy dobrać na podstawie naszych odczuć podczas gry. Czy potrzebujemy większej siły ognia, zwrotności czy uniwersalności.

Nie sądziłem, że wyjaśnianie podstaw będzie tak obszerne. Muszę przyznać też, że przydałaby się możliwość wstawiania większej ilości zrzutów do jednego artykułu, ale w takim wypadku po prostu podzielę poradniki w taki sposób, żebyście wszystko mogli ujrzeć na zrzutach i jednocześnie, żeby zawartość była równie bogata.

W kolejnym poradniku zamieszczę pozostałe informacje o możliwym wzmocnieniu naszych okrętów, a w kolejnych przejdziemy już do ułatwienia Wam toczenia rozgrywek w sposób przyjemny i skuteczny. Na początku zamieszczę ogólne porady dotyczące rozgrywek, a dopiero później zamieszczę porady dla danych klas okrętów.

Proszę także wszystkich czytelników o zamieszczanie wszelkich uwag w komentarzach, ponieważ wtedy będę mógł poradniki udoskonalić i uzupełnić.
1.0 (głosów: 2)
Art napisany przez iAyumi

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

Ikariam Jak rozpocząć grę w Ikariam?

Poradnik MaxxY
2

Roblox Recenzja gry BLOXBURG - Roblox

Recenzja LooLxD
3

League of Legends Samira - poradnik League of Legends

Poradnik TurboBagiety
4

League of Legends Wukong - poradnik League of Legends

Poradnik TurboBagiety
5

S.K.I.L.L. - Special Force 2 S.K.I.L.L Czy warto w to grać?

Recenzja Cajrek
6

Margonem Fantastyczny świat Margonem

Recenzja LeeCoper
7

Drakensang Online Drakensang Online-Najlepszy RPG w jaki grałem?

Recenzja Kosmo_xD
8

League of Legends Fiddlesticks - poradnik do postaci!

Poradnik MATFOO
9

Dragon Age II - największy crap uniwersum?

Recenzja toya_xd
10

MovieStarPlanet MSP Msp jest bardzo fajną grą

Recenzja lucy5912
Chat