Jak to działa
5.0 1 1390 0
02.07.2017

Chivalry: Medieval Warfare kiedy FPS to za mało

Niedawna premiera Mirage: Arcane Warfare przypomniała mi jak dopracowaną grą jest Chivalry: Medieval Warfare. Z pozoru prosta gra sprzed 5 lat. Właściwie można porównać do Call of Duty: Modern Warfare (zapewne stąd wziął się tytuł). Mamy do wyboru klasy różniące się stylem gry. Główna różnica polega na tym ,że nie mamy nowoczesnej broni i czołgów, tylko włócznie i katapulty.
Wielu z korzystających z informacji o steam zdobyło tą grę za darmo. Ta z pozoru niczym nie wyróżniająca się gra mogła wtedy sprawiać wrażenie niszowej. Pomysł mierny ,ponieważ stworzono już pełno gier o średniowieczu. Grafika otoczenia dobra, ale postacie nie specjalnie oddają realizm. Mapy nie są zachwycające. Tryby gry znane już tak dobrze z innych FPS (król wzgórza, przejęcie flagi, deatmatch drużynowy, każdy na każdego, szturm/oblężenie, arena).
Co zatem sprawia ,że gra jest warta uwagi?
Najpewniej to ,że ona tylko z pozoru się nie wyróżnia. Nie dostajemy gry ,gdzie wygrywa ten który szybciej naciśnie przycisk ataku. Nie ma przypadkowych headshotów. Musimy za każdym razem podejść bardzo blisko wroga (jedyna postać zachowująca dystans to odpowiednik snajpera, czyli łucznik, a nawet ten dystans nie jest zbyt duży). Teraz gdy już skróciliśmy dystans musimy jeszcze pokonać wroga. Tutaj wkracza system znany z Skyrim, czyli blok i atak. Każdy dobrze zblokowany cios zużywa kondycje ,ale chroni całe zdrowie. Zatem czy samymi blokami i znajdowaniem chwili na odpoczynek jesteśmy niepokonani? Nie, ponieważ wróg może Cię podejść z kolegą albo być dość wyszkolonym by wiedzieć ,że do bloku trzeba celować w broń zatem będzie celował nie na wprost tylko na przykład w nogi. Podjeść z kolegą? Żaden problem tylko, że tutaj jest zawsze aktywny Friendly Fire :)
Gra jak każda nie wystrzega się błędów. Mamy na przykład puste tekstury ,kiedy w samouczku wyskoczymy poza mapę, giniemy ,bo gra zdecydowała wyrzucić nas podczas szarży poza teksturę. System działania serwerów jednak został przemyślany i dobrze stworzony. Przy Friendly Fire najbardziej niebezpieczną rzeczą są dzieci atakujące swoich. Tutaj każdy gracz może dać prośbę o wyrzucenie ,kogoś kto atakuje swoich. System wytwarza głosowanie w którym widać nick gracza ,ale także jaki procent zadanych przez niego obrażeń to Friendly Fire. Nie zostajemy wyrzuceni za przypadkowe uderzenia, chyba ,że grami z niedorozwojami, ale wtedy to nawet dobrze, bo takie gry tylko męczą.
Bardzo duży system zarobkowy dzięki Steam. Możemy kupić skórki dla naszej broni. Nioby nic ale początkowo 50% skórek z wyposażenia jest zablokowana(niektóre są dawane za dołączenie do społeczności, niektóre z okazji eventów). Stworzono już bardziej nowoczesne gry jak For Honor jednak ,aż zadziwia dopracowanie gry w czasach gdy nie było jeszcze nurtu na broń białą.
5.0 (głosów: 1)
Art napisany przez Boomboxpl

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

Łowcy Zombi Czy apokalipsa zombi może mieć miejsce? Naukowe podstawy istnienia zombi

Poradnik JestemKacper
2

Najlepsze gry logiczne na Androida

Poradnik Typowypolak nr 1
3

Najlepszy Cod w historii. Recenzja Call of Duty V World at War

Recenzja Tybero
4

Smite Chińska bogini Nu Wa mid lane.

Poradnik CuteJuuzou
5

11 Legends Czy gra 11 Legends jest fajnym tytułem do zabicia czasu?

Recenzja NoWłaśnieTak
6

Speedway Manager Speedway przez duże S

Recenzja Speedwayzks
7

CSGO Prime (B2P) Recenzja Gry Counter Strike Global Offensive CS:GO

Recenzja Diana07
8

CSGO Prime (B2P) Czym jest nadzór i jak uzyskać do niego dostęp?

Poradnik JestemKacper
9

FIFA - Najprzydatniejsze sztuczki

Poradnik Mikros06
10

World of Warships Recenzja Emile Bertin czyli francuskiego krążownika V poziomu

Recenzja Seweryn_16
Chat