Jak to działa
Przejdź do gry League of Legends
League of Legends
5.0 1 3491 0
12.09.2017

Katarina - poradnik postaci+pogadanka

Wstęp

Katarina to postać typu Melee Assassin (zabójca walczący wręcz), charakteryzuje ją duży burst, mobilność oraz reset cooldownów. Jej słabe strony to brak efektów kontroli tłumu oraz podatność na nie. Kluczowy elementem gry Katariną, po reworku assassynów, jest odpowiednie pozycjonowanie się, umiejętność odpowiedniego rozmieszczania sztyletów oraz trzeba wiedzieć kiedy wejść do teamfightu, a kiedy odpuścić. Katarina słabo radzi sobie z melee assassinami, których atak opiera się na obrażeniach fizycznych zed, yasuo. Atakując te postaci musi dobrze zaplanować swoje kombo, żeby atak zakończył się pomyślnie (udanym poke'iem lub zabójstwem. Złe użycie skilli, przedwczesne ich wyczerpanie, może skutkować śmiercią bohaterki. Kolejną sprawą jest pushowanie w złym momencie, zbyt długie pushowanie itd. naraża to naszą bohaterkę na ganki (jeśli w enemy teamie są premejdzi np. jungler i mid, możemy się non stop spodziewać ganków, należy wtedy zadbać o zapewnienie wizje, chodź i ona czasem nie wystarczy lub się wyczerpie zanim przyjdzie jungler, a może przyjść kiedy nie mamy wizji lub z drugiej strony gdzie jej nie umieściliśmy), kolejną sprawą jest fakt, iż jeśli pushujemy zbyt mocno, to nawet jeśli nie przyjdzie jungler musimy uważać na wieże, jeśli podejdziemy zbyt blisko niej, będziemy dive'ować enemy midlanera, bądź nie daj boże zdiveujemy po killa i enemy złapie nas w hard cc, np. lux w klatkę, może skończyć się to śmiercią bohaterki, co nie będzie dla nas korzystne oraz będzie powodowało, że przeciwnika będzie trudniej zabić jak się odrodzimy.
Grając w tę grę możesz zdobyć 100 Graj
Runy i specjalizacje - na dzień dzisiejszy.

9 znaków +0,95 obrażeń od ataku (flat AD), 9 pieczęci +1,33 pkt skalującego zdrowie, 6 glifów +0,63 na przebicie odporności oraz 3 glify +0,17 skalowania mocy umiejętności, 1 esencja +4,95 AP oraz 2 +2,01 przebicia odporności. Runy zależą od stylu danego gracza, w przedstawionym zestawie nie zawarłem glifów dających odporność na magię. Możecie poeksperymentować z runami wedle woli. Natomiast specjalizacje, których używam to 12/18/0. Drzewko zaciekłość = 5 pkt Czarnoksięstwo, świeża krew, naturalny talent oraz łowca nagród. Drzewko przebiegłość = 5 pkt wędrowiec, zabójca, 5 pkt bezlitosny, niebezpieczna gra, 5 pkt precyzja lub inteligencja do wyboru, na koniec dekret władcy piorunów.

Runy - opis

Dodanie przebicia odporności do run dodaje Katarinie sporo burstu w połączeniu z itemami na moc umiejętności, dodanie obrażeń od ataku dodaje mocy E - umiejętności Shunpo oraz pomaga w farmieniu i wymianach z przeciwnikiem. Brak w runach odporności na magię skutkuje tym, że w niektórych matchupach będziemy musieli kupić nieco magic resistu, głównie chodzi tu m.in. o Velkoza, Veigara etc.

Specjalizacje - opis

Masterka Dekret Władcy Piorunów dodaje nam nieco extra dps'u podczas wymian z przeciwnikiem, co jest rozsądnym rozwiązaniem, lecz nie jedynym, można również użyć przypływu jeźdźca fal, który może pomóc w przypadku walki z mobilnymi przeciwnikami, jednak musimy się liczyć z tym, że nie zadamy dodatkowych obrażeń podczas wymian z przeciwnikiem.
Grając w tę grę możesz zdobyć i 100 Graj
Przedmioty

Na start kupujemy Tajemniczą pieczęć + 2 potki, tarczę dorana, miksturę skażenia lub długi miecz. Polecam tajemniczą pieczęć, daje ona nam silniejsze leczenie, jeśli używamy mikstur leczenia oraz dodatkową moc umiejętności, którą nastakujemy na zabójstwach lub asystach. Jako 1st item polecam złożyć hextech gunblade, jest to bardzo silny początkowy item świetnie nadający się do Katariny, Daje on nam obrażenia, moc umiejętności sustain oraz część aktywną, którą możemy strzelić do wroga zadać mu obrażenia oraz go spowolnić. Polecam najpierw składać cutlassa zamiast revolvera. Kolejne itemki są sytuacyjne i zawsze budujemy to czego najbardziej potrzebujemy. Jeśli dobrze nam idzieimamy dużo golda możemy iść w AP i zacząć składać Rabbadona, da nam to ogromną przewagę nam przeciwnikiem. Jeśli natomiast zaczynamy przegrywać z przeciwnikiem AP możemy zacząć składać magic resisty. Należy jednak pamiętać, iż jeśli raz zgniemy to po powrocie na linię, naszemu oponentowi będzie dużo łatwiej nas zabić, gdyż stracimy farmę oraz exp, a przeciwnik będzie sporo złota do przodu lub zakupi item i będzie od nas silniejszy. Klucze, do sukcesu jest tutaj pomoc ze strony junglera, duża liczba rozegranych gier tą postacią. Wtedy istnieją duże szanse, że unikniemy takich sytuacji.

Przykładowy build:
Hextech Gunblade, buty Sorcerers, Liandry, Rabadon, Void Staff, Luden - to tzw. One-Shot Build, w którym chodzi o ogromne obrażenia i przebicie odporności, aby one-shotować wrogów. Luden daje nam sporo obrażeń, jednak będziemy bardziej narażeni na otrzymywanie obrażeń lub śmierć, gdyż będziemy bardziej squishy, zamiast niego można kupić kostur Rylai.

Combo.

Jest kilka typów combo, zależnie od sytuacji, w której się znajdziemy.
1. Q>E>W>R
2.E>W>Q>R
3.E>W>R>Q

Po użyciu Q skaczemy na wroga nie do sztyletu, jeśli sztylet będzie obok niego lub pod nami po skoku, to zadamy dodatkowe obrażenia wrogowi.

Combo Q>E>W do obijania wrogów na linii przed 6stym poziomem będzie działało lepiej w niższych dywizjach silver, brąz. W wyższych gold+ po rzuceniu sztyletu wrogowie będą unikać miejsc, gdzie sztylet ma wylądować, więc combo może się nie udać. Bardziej skutecznym combem będzie tutaj E>W>zaczekać chwilkę, aż wróg zacznie uciekać i dopiero wtedy>Q>na koniec E. Jeśli użylibyśmy Q od razu po W, sztylet mógłby polecieć w dziwnym kierunku, gdzie nie moglibyśmy go użyć do zadania obrażeń.

Kilka skutecznych combo to również użycie Q na wrogu, najczęściej tanku, stojącego na froncie, aby dostać się na tylną linię wroga i dopaść carry'ch na full combo. Innym przykładem jest użycie W, kiedy goni nas wróg, następnie jeśli przebiega w pobliżu upuszczonego sztyletu skaczemy na wroga i ładujemy w niego combo.
5.0 (głosów: 1)
Art napisany przez pk_14

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

World of Warships Recenzja Algerie czyli francuskiego krążownika VII poziomu

Recenzja Seweryn_16
2

SOMA: Głębokie zanurzenie w naukowej grozie

Poradnik Zekariya
3

Wolni farmerzy Recenzja gry Wolni Farmerzy

Recenzja Stasek123
4

Moje top 3 gry na telefon

Recenzja Julind
5

Momio Momio - czyli to i owo

Recenzja ewq222
6

CSGO Prime (B2P) "Mój punkt widzenia na Majora w Rio de Janeiro"

Recenzja L0czek7
7

Analiza wydajności gry Hitman 3 na PC

Recenzja Zekariya
8

Co wycięto z oryginalnej trylogii Gothic ? Część 2 Gothic Sequel

Recenzja Tybero
9

Minecraft Minecraft, czyli gra dla dzieciaków czy może sposób na rozwijanie wyobraźni?

Recenzja !Vincers!
10

Roblox Roblox - taki Minecraft

Recenzja KingaTiger
Chat