Jak to działa
Przejdź do gry Roblox
Roblox
4.3 3 6635 0
28.08.2017

Roblox Studio - Świat, modelowanie... [#2}

Czołem! W tym poradniku wyjaśnię jak generować światy, oraz modelować! Zapraszam! 🙃

1. Generator świata. 🌍

Po wybraniu szablonu świata (najlepiej płaskiego), wchodzimy w zakładkę "Terrain", i wybieramy narzędzie Generate.

- Map Size (ang. wielkość mapy).
|Mała (128x).
|Średnia (256x).
|Wielka (512x).
|Ogromna (1024x).

- Seed (ang. ziarno).

Losowa treść, która generuje świat. (np. jeżeli wpiszesz 1, to zawsze gdy będziesz wpisywał ziarno 1 to świat będzie wyglądać tak samo, pod warunkiem, że ustawienia będą takie same.

- Caves (ang. jaskinie).

Włącz/wyłącz generowanie jaskiń.

- Biom Size (ang. wielkość biomu).

Mała (128x)
Średnia (256x)
Duża (512x)
Ogromna (1024x)

- Biomes (ang. biomy)

Water, Marsh, Plains, Hills, Dunes, Canyons, Mountains, Lavascape, Arctic.
(ang. Woda, Bagno, Równiny, Wyżyny, Wydmy, Kaniony, Góry, Jeziora lawy, Arktyka.)
Grając w tę grę możesz zdobyć 100 Graj
Oczywiście zawsze można włączyć wszystkie biomy. Im więcej biomów, i większy świat tym dłużej świat się będzie generować, lecz na najsłabszych komputerach maksymalnie ustawienia nie powinny trwać więcej niż 30 minut, a to niewiele w porównaniu z tworzeniem map, a im większy świat tym lepsza, dłuższa, i ciekawsza jest rozgrywka. 👍🏼

Jest wiele narzędzi, które pozwalają ci formować świat:

- Add (ang. dodaj). Ta funkcja tworzy bloki z wybranego materiału. ➕
- Subtract (ang. odejmij). Usuwa obszar bloków. ➖
- Paint (ang. maluj). Pozwala na malowanie danego obszaru, danym materiałem. ✍️
- Grow (ang. przyrost). Pozwala na formowanie terenu, powieksza dany obszar w górę.
- Erode (ang. wyżłabianie). Pozwala na formowanie terenu, zmniejsza wysokość danego obszaru.
- Smooth (ang. wygładzanie). Wygłada dany obszar.
Grając w tę grę możesz zdobyć i 100 Graj
3. Modelowanie 👨‍💻

W zakładce "Home" jest zakładka "Models". W niej znajdują się figury. Czasami figury wyglądają inaczej, i nie są jako jeden obiekt. By je złączyć z przytrzymanym [SHIFT'em] klikamy na obie figury, a następnie "Union", aby rozdzielić klikamy "Separate". Zawsze można usunąć kawałek obiektu. By to zrobić. Powiedzmy, że kwadrat 1 będzie figurą, którą chcemy przyciąć, a kwadrat 2 będzie obiektem, którym będziemy ucinać. By uciąć kwadrat 1 przesuwamy część kwadratu 2 na kwadrat 1. Następnie klikamy na kwadrat 2, i klikamy przycisk "Negate", a następnie przytrzymując [SHIFT], klikamy na kwadrat 1 oraz kwadrat 2, i łączymy je klikając "Union". Modele możemy również obracać (narzędzie Rotate), skalować (narzędzie Scale), poruszać (narzędzie Move), i zaznaczać (narzędzie Select). Narzędzia znajdują się w zakładce "Model".
4.3 (głosów: 3)
Art napisany przez ketty

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

Garry's Mod (B2P) Odkrywajmy wszystkie tryby razem: SledBuild

Tutorial Natalia280
2

Rival Regions - poradnik

Poradnik Polski Makaronik
3

Wartune Wartune - Gra może i ładna ale..

Recenzja Cesere
4

Fortnite Poradnik dla początkujących - Fortnite Battle Royale

Poradnik FajnyKotlet12
5

Minecraft Nadchodzi Minecraft 1.13

Poradnik KreiziGames
6

World of Tanks Co to world of tanks

Recenzja MISTERWHIT3
7

BlockStarPlanet Recenzja gry blockstarplanet

Recenzja ok2157
8

League of Legends Nautilus - uniwersalny build

Poradnik Gremlininio
9

Plemiona Plemiona - jak stworzyć imperium, o którym nikt nie zapomni?

Recenzja toya_xd
10

DOTA 2 Lina - support czy carry?

Poradnik ChUcKxPoMpA
Chat